سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ثبت دمای بالای ۴۰ درجه در ۷ شهرستان خراسان جنوبی

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی از ثبت دمای بالای ۴۰ درجه سلسیوس در ۷ شهرستان استان در ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

زارعی کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی گفت: با تقویت ارتفاع جنب حاره، هوای گرم تا پایان هفته ماندگار است و در روز‌های سه‌شنبه تا پنجشنبه بر شدت گرمای هوا افزوده می‌شود.

او افزود: تا پایان هفته ماندگاری هوای گرم را در منطقه شاهد هستیم و صرفه جویی در مصرف آب و برق باید همچنان مدنظر هم استانی‌ها باشد.

زارعی اظهار کرد: همچنین با توجه به افزایش دما در پایان هفته، توصیه می‌شود مردم از تردد‌های غیرضرور در فضای باز خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی خراسان جنوبی با بیان اینکه در شبانه‌روز گذشته دمای هوا در هفت شهرستان استان ۴۰ درجه و بیشتر از آن ثبت شده است، بیان کرد: طبس و دهسلم با بیشینه ۴۸ درجه سلسیوس گرمترین‌های ایستگاه‌های استان در شبانه‌روز بوده اند.

او تصریح کرد: صبح امروز خنک‌ترین ایستگاه‌های خراسان جنوبی، سربیشه، خضری و قاین با کمینه دمای ۱۹ درجه سلسیوس بوده، در این مدت تغییرات دما در مرکز استان بین ۲۱ و ۴۲ درجه سلسیوس ثبت شده است.

زارعی عنوان کرد: انتظار داریم تا پایان هفته وزش باد‌های نسبتا شدید تا شدید، وقوع پدیده گرد و خاک، کاهش میزان دید افقی و کاهش کیفیت هوا در برخی ساعات و در مناطق مستعد مانند مرز شرقی کماکان احتمال وقوع توفان و گرد و خاک وجود دارد.

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.