سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استقبال مفتی عمان از ریاست یحیی سنوار بر جنبش حماس

احمد بن حمد الخلیلی مفتی اعظم عمان از ریاست یحیی سنوار بر جنبش حماس استقبال کرد.

از تارنمای خلیج آنلاین، احمد بن حمد الخلیلی در پیامی در تمجید از سنوار و شهید اسماعیل هنیه در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: ما به جنبش حماس به خاطر توفیقش در انتخاب رهبر جدید این جنبش تبریک می‌گوئیم. یحیی سنوار قهرمانی است که جایگزین رهبری فقید شد.

وی افزود: امیدواریم خداوند متعال به او توفیق دهد که مقاومت را در راه راست هدایت کند و فتح المبین با دستان او محقق شود که او رهبری خوب و در عین حال سربازی خوب است.

منابع خبری سه‌شنبه گذشته اعلام کردند که جنبش حماس، یحیی سنوار را جانشین شهید اسماعیل هنیه به عنوان رئیس دفتر سیاسی این جنبش کرده است.

تحلیلگران از سنوار به عنوان کابوسی برای صهیونیست‌ها یاد کرده‌اند که رژیم صهیونیستی با وجود گذشت ۱۰ ماه از آغاز جنگ علیه نوار غزه، هنوز نتوانسته است به مکان وی در نوار غزه دست یابد.

رژیم صهیونیستی حذف یحیی ابراهیم سِنوار مشهور به «ابو ابراهیم» رئیس جنبش حماس در نوار غزه را یکی از اهداف جنگ علیه نوار غزه اعلام کرده، اما تاکنون موفق به چنین کاری نشده است.

سنوار در سال ۱۹۸۹ میلادی (۱۳۶۸ شمسی) از سوی دادگاهی در سرزمین‌های اشغالی به ۲۵ سال حبس محکوم شد، اما در نهایت بعد از ۲۲ سال حبس، در سال ۲۰۱۱ در معامله و مبادله زندانیان با رژیم اسرائیل آزاد شد.

گروه‌های فلسطینی و محور مقاومت از انتخاب سنوار استقبال کرده و آن را نشانه انسجام حماس دانستند.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.