سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هدررفت ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در استان اردبیل

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: سالانه ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب در اردبیل هدر می‌رود.

علی حیدری اناری با اشاره به مصرف ماهانه چهار میلیون مترمکعب آب در اردبیل گفت: در حال حاضر در پشت سد یامچی که تامین کننده آب مصرفی و شرب اردبیل است تنها هفت میلیون مترمکعب آب برای مصرف وجود دارد که تا ۲ ماه دیگر به پایان می‌رسد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: شرکت آب منطقه‌ای اردبیل وظیفه تامین، تخصیص و حفاظت از منابع استان در بخش‌های مختلف صنعت، کشاورزی و خدمات را بر عهده دارد و حفاظت از منبع آب از لحاظ کمی و کیفی از اولویت‌های این شرکت است.
او میزان بارندگی در سال آبی ۱۴۰۲ و ۱۴۰۳ را مطلوب دانست و گفت: میزان بارش در این استان نسبت به سال آبی گذشته ۴۶ درصد و نسبت به بلند مدت هم ۱۶ درصد افزایش داشته است.
حیدری اناری تصریح کرد: ظرفیت آب زیرزمینی دشت اردبیل حدود سه میلیارد متر مکعب است که مصرف زیاد و اضافه برداشت‌ها در سال‌های اخیر موجب افت ۱۳ متری آبخوان شده و همین امر سبب پایین آمدن کیفیت آب و خاک و شور شدن آب شده است.
او افزود: برای جلوگیری از هدر رفت آب و مصرف بی‌رویه آب مقوله آموزش، ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و همچنین رعایت الگوی کشت جزو اولویت‌های شرکت آب منطقه‌ای اردبیل است.
این مقام مسئول با بیان اینکه آب محور توسعه استان است، ادامه داد: از مجموع آب‌های سطحی و زیرزمینی استان حدود ۹۳ درصد در بخش کشاورزی، سه درصد در بخش آب شرب و چهار درصد هم در بخش صنعت مصرف می‌شود و اگر بتوانیم تنها یک درصد صرفه‌جویی در مصرف آب استان داشته باشیم می‌توانیم آب مصرفی حوزه صنعت را به طور کامل تامین کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.