سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تماس‌ها بر تصمیم ایران بی‌تاثیر است

سیاست راهبردی جمهوری اسلامی قطعیت‌بخشیدن به آتش‌بس عادلانه و قطع نسل‌کشی و اتمام جنایت‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی است.

به‌تازگی برخی منابع غربی در حال فضاسازی در زمینه پیشنهاد آتش‌بس سه‌جانبه‌ای از طرف آمریکا هستند و این‌گونه القا می‌کنند که جمهوری اسلامی ایران با برقراری آتش‌بس در غزه از انتقام بزرگ خود صرف‌نظر یا در آن تجدیدنظر خواهد کرد.

بی‌تردید این فضاسازی‌های پوچ بی‌اثر خواهد بود، زیرا جمهوری اسلامی ایران در تصمیم خود برای خونخواهی شهید اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی سابق حماس، محکم و قاطع ایستاده است. در تهران هیچ‌کس به وعده‌های رژیم تروریستی آمریکا و جعلی صهیونیستی اعتماد ندارد و حتی پیشنهاد‌های واسطه‌ها برای رایزنی با آمریکایی‌ها در این زمینه رد شده است.

جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و وزیر امور خارجه‌اش اقدامی برای غزه انجام نمی‌دهند و دنبال برقراری آتش‌بس در آنجا نیستند، بلکه وحشت‌زده و نگران آینده و سرنوشت رژیم جعلی صهیونیستی هستند. در زمینه شهادت هنیه، آمریکا متهم به حمایت از رژیم صهیونیستی و شریک جرم است و صهیونیست‌ها بدون چراغ سبز کاخ سفید و پشتیبانی دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور جرات نمی‌کردند حاکمیت ایران را نقض کنند.

مسئولان نظام جمهوری اسلامی موضوعات را از هم تفکیک می‌کنند، مانند تلاش برای آتش‌بس در غزه و گرفتن انتقام سخت از رژیم صهیونیستی. ناظران بین‌المللی، کارشناسان و سران کشور‌های مختلف دنیا باید توجه کنند پرونده‌های مختلف میان جمهوری اسلامی ایران و دیگر کشور‌ها و مجموعه‌های بین‌المللی و منطقه‌ای و موضوعاتی که به منطقه و عرصه بین‌الملل مرتبط می‌شود، ربطی به آتش‌بس در غزه و حق دفاع مشروع ایران از خود ندارد؛ بنابراین موضوعات مختلف نباید به‌صورت بی‌ربط با هم ادغام شود.

سیاست راهبردی جمهوری اسلامی قطعیت‌بخشیدن به آتش‌بس عادلانه و قطع نسل‌کشی و اتمام جنایت‌های رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی است. جمهوری اسلامی برای صلح و ثبات در دنیا ازجمله منطقه و ژئوپلیتیک غرب آسیا و به‌ویژه در غزه تلاش‌های قابل توجهی انجام داده و نظرات خود را با صراحت و آشکارا بیان کرده است؛ بنابراین اگر دولت، گروه و جریانی بخواهند موضوع آتش‌بس را با مجازات رژیم صهیونیستی و خونخواهی ملت ایران مرتبط کنند، دچار خطای فاحشی شده‌اند.

لازم است سران کشور‌های مختلف به‌ویژه حامیان رژیم صهیونیستی به این موضوع واقف شوند که آتش‌بس را نباید به مجازات‌نشدن رژیم صهیونیستی ربط دهند، زیرا حق دفاع مشروع ایران در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی به قوت خود باقی است و مردم ایران انتظار دارند سایر دولت‌ها، سران کشور‌ها و نهاد‌های بین‌المللی این حق را به رسمیت بشناسند. هرگونه موضع‌گیری درباره ربط‌دادن آتش‌بس به محقق‌نشدن حقوق ملت ایران قطعا اشتباه است، زیرا ایران اصول و قواعد مرتبط با آتش‌بس را به رسمیت می‌شناسد و تلاش‌های خود را برای تحقق آتش‌بس پایدار در غزه ادامه می‌دهد، اما این موضوع جدای از تنبیه سخت رژیم صهیونیستی، به‌ویژه با نقض حاکمیت ملی و ترور شخصیتی مانند اسماعیل هنیه در ایران است.

 جمهوری اسلامی در زمینه احقاق حق خود بی‌تفاوت نمی‌ماند؛ بنابراین در زمان و مکان مناسب به میزان لازم فشار مورد نظر خود را بر رژیم صهیونیستی وارد خواهد کرد، به نحوی که لبخند از لب سران رژیم جعلی صهیونیستی پاک شود. جمهوری اسلامی ایران در مجازات رژیم کودک‌کش صهیونیستی حتی یک گام عقب‌نشینی نخواهد کرد؛ بنابراین تماس‌ها و ارتباط‌دادن پرونده‌های مختلف به هم نمی‌تواند در تصمیم ملت ایران برای مجازات و تنبیه رژیم صهیونیستی خلل ایجاد کند.

منبع: روزنامه جام جم

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.