سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش شدید استفاده از مواد مخدر در بین صهیونیست‌ها

مرکزی صهیونیستی پس از تحقیقاتی اعلام کرد میزان استفاده از مواد مخدر، الکل و مسکن‌ها در اراضی اشغالی پس از جنگ به شدت افزایش یافته است.

به گزارش سما الاخباریه، روانپزشک شائول لو ران، بنیانگذار مرکز صهیونیستی درمان اعتیاد و سلامت روان در نتانیا به خبرگزاری فرانسه گفت: در یک واکنش طبیعی به استرس روانی و در جستجوی آرامش، شاهد افزایش قابل توجهی در مصرف دارو‌های آرامبخش اعتیادآور مختلف، چه دارو‌های تجویزی، دارو‌های غیرمجاز یا الکل و گاهی اوقات رفتار‌های اعتیادآور مانند قمار هستیم.

برای تایید این نتیجه‌گیری، تیم او مطالعه‌ای را انجام داد که شامل حدود هزار نفر از شهرک‌نشینان صهیونیست بود که ارتباط بین قرار گرفتن غیرمستقیم در معرض اتفاقات پس از ۷ اکتبر و افزایش مصرف مواد اعتیادآور را ۲۵ درصد نشان می‌داد. 

بر اساس این مطالعه از هر چهار صهیونیست در اراضی اشغالی، یک نفر مصرف محصولات اعتیادآور خود را افزایش داده است، در حالی که در سال ۲۰۲۲، یعنی قبل از جنگ غزه، تنها یک نفر از هر هفت صهیونیست از اختلالات مصرف مواد مخدر رنج می‌برده است.

همچنین در اراضی اشغالی مصرف قرص‌های خواب آور و مسکن‌ها به ترتیب ۱۸۰ و ۷۰ درصد افزایش یافته است. روانپزشک مذکور در این خصوص گفت که شهرک‌نشینان از او چیزی می‌خواهند که بتوانند بخوابند تا بتوانند در نبود نزدیکانشان که در غزه علیه غیرنظامیان می‌جنگند، زندگی کنند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.