سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازگشت ۴۰ واحد صنعتی راکد اصفهان به چرخه تولید

۴۰ واحد صنعتی راکد اصفهان با حمایت صندوق کارآفرینی امید به چرخه تولید بازگشتند.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان با اشاره به  احیای ۴۰ واحد صنعتی راکد در این استان طی یکسال گذشته  گفت: 
با احیای این واحد‌ها بیش از ۳۲۰ نفر مشغول فعالیت شدند.

 عبدالصمد شهبازی  افزود: سال گذشته بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال از منابع بخش خصوصی و منابع دولتی صندوق به احیا و تقویت واحد‌های راکد، نیمه فعال و فعال اختصاص یافت و به این ترتیب کارخانه یا واحدی که بیش از پنج سال هیچگونه خدماتی نداشت اکنون بیش از ده‌ها نیروی فعال دارد.

او گفت:  طی یکسال اخیر بیش از نیمی از حمایت‌های صندوق از حوزه صنعت، ۳۰ درصد کشاورزی و ۲۰ درصد حوزه خدمات بوده است.

مدیر صندوق کار آفرینی امید استان اصفهان اضافه کرد: پرداخت تسهیلات از منابع قانون تبصره ۱۸ مربوط به سال ۱۴۰۱ است و از این محل توانستیم اعتبارات وزارتخانه‌های مختلف از جمله تعاون و کار، نیرو، راه و شهرسازی و نهاد‌هایی مانند بنیاد برکت، کمیته امداد و بهزیستی را نیز چند برابر افزایش دهیم و به جامعه هدف آنها تزریق کنیم که این فرایند برای شرکت‌های خصوصی نیز امکان پذیر است.

او  با بیان اینکه صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان در یک سال گذشته ۴۰ هزار میلیارد ریال منابع و تسهیلات ارزان قیمت به بنگاه‌های خُرد و کوچک ارائه کرده است، افزود: با این تسهیلات بیش از ۲ هزار و ۷۰ کسب و کار در سطح استان مورد حمایت قرار گرفتند.

شهبازی افزود: در این میان چالش مهم این است که سهم بنگاه‌های خُرد و کوچک از منابع بانکی کشور بسیار پایین است و این مساله یک نقص برای کسب و کار‌های خرد بشمار می‌آید.

مدیر صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان ادامه داد: با این وجود بر اساس اسناد موجود و سالنامه آماری، صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان طی سه سال اخیر تا ۱۵ مرداد سالجاری در حمایت از کسب و کار‌های خُرد و کوچک رتبه اول کشور را کسب کرده است.

به گفته وی نرخ معوقات صندوق کارآفرینی امید اصفهان چهار دهم درصد است و این یعنی کسانی که کسب و کار خُرد دارند در پرداخت اقساط تسهیلاتی که دریافت کرده اند خوش حساب هستند.

شهبازی گفت: صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان بیشترین جذب منابع قانون تبصره ۱۸ را بین بانک‌های استان دارد و در این زمینه نیز حائز رتبه نخست کشور است.

او افزود: طی چند سال اخیر بیش از ۵۵ درصد تسهیلات پرداخت شده صندوق به افراد بین ۳۶ تا ۵۵ سال بوده است در حالی که تا پیش از دهه ۹۰ حدود ۶۰ درصد دریافت کنندگان تسهیلات صندوق بین ۱۸ تا ۳۵ سال بودند.


تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.