سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طرح برخورد با موتورسواران متخلف در هرمزگان

رئیس پلیس راهور استان هرمزگان از اجرای طرح تشدید برخورد با تخلفات حادثه ساز موتورسیکلت سواران خبرداد.

سرهنگ نقی حیدری گفت: این طرح از ۲۰ مرداد آغاز شده است و تا پایان هفته در سطح شهر‌های استان به اجرا درمی‌آید که با راکبان بدون کلاه ایمنی، حرکات نمایشی و... برخورد می شود.

وی افزود: بیش از نیمی از مرگ‌ومیر‌ها و مجروحان تصادف های درون‌شهری هرمزگان مربوط به موتورسواران است.

رئیس پلیس راهور هرمزگان گفت: در ۴ ماه نخست امسال ۱۹ نفر در تصادفات شهری جان سپردند و ۶۳ نفر مجروح شدند که ۶۰ درصد این آمار مربوط به موتورسیکلت‌سواران است که بسیاری از همین افراد، جوانان و نوجوانانی بودند که به دلیل عدم توجه به قوانین و مقررات و از همه مهم‌تر به دلیل استفاده نکردن  از تجهیزات ایمنی جان خود را از دست داده‌اند یا اسیر معلولیت‌های مختلف شده‌اند.

سرهنگ حیدری از افزایش ۹۱ درصدی تصادفات جرحی خبر داد و گفت: در ۴ ماه نخست امسال با کاهش ۲۱ درصدی جان‌باختگان و ۳۲ درصدی تصادفات خسارتی روبرو بودیم، در این مدت یک هزار و ۳۵۸ فقره تصادف در جاده‌های شهری استان رخ‌داده که نسبت به سال گذشته ۱۸ درصدی کاهش دارد.

وی سرعت در خیابان‌های اصلی ۶۰ کیلومتر، خیابان‌های فرعی ۵۰ کیلومتر و معابر محلی ۳۰ کیلومتر عنوان کرده و افزود:برای آرام‌سازی معابر و کاهش تصادفات که رانندگان متقاعد به‌سرعت مجاز شوند، باید در طراحی و ساخت معابر، سرعت‌گیر نصب شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.