سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افتتاح پایگاه استعدادیابی رشته هندپلو کشور در شهرستان سامان

با حضور رئیس کمیته هندپلو فدراسیون ورزش‌های همگانی، اولین پایگاه استعدادیابی رشته تمام ایرانی هندپلو در شهر سامان افتتاح شد.

محمد کاشف در سفر به چهارمحال و بختیاری و شهرستان سامان، گفت: هندپلو یک رشته تمام ایرانی بوده که چند ماه است در ایران ابداع و اختراع شده و به همت وزارت ورزش و جوانان مجوز فعالیت را در کشور پیدا کرده است.

وی افزود: اولین پایگاه استعدادیابی رشته تمام ایرانی هندپلو در استخر شنای شهر سامان افتتاح شد.

کاشف بیان کرد: طی چند ماه گذشته هیئت این ورزش که رشته‌ای آبی و همگانی است در ۲۰ استان کشور تشکیل شده و فعالیت‌هایی برای ثبت جهانی شدن این رشته انجام شده است.


بیشتر بخوانید


وی با بیان اینکه دست‌اندرکاران این رشته به دنبال تهیه توپ و کلاه‌های ویژه هندپلو برای عرضه به تمام نقاط کشور هستند، تصریح کرد: در همه مقاطع سنی این رشته در سه بخش استخر‌های سرپوشیده، روباز و کنار دریا فعالیت خواهد داشت.

کاشف ادامه داد: در کشور‌های عراق و ترکیه تقاضای فعالیت در رشته تمام ایرانی هندپلو تحت لیسانس ایران انجام شده است.

وی با بیان اینکه ثبت جهانی این رشته به زودی صورت می‌گیرد، گفت: ارگان‌هایی همچون آموزش و پرورش، سپاه و بسیج نیز می‌توانند در گسترش و توسعه این ورزش همگانی فعالیت کنند.

رئیس کمیته هندپلو فدراسیون ورزش‌های همگانی ادامه داد: چهارمحال و بختیاری از جمله استان‌های فعال در این رشته است که اولین پایگاه استعدادیابی این ورزش در استخر شنای شهر سامان افتتاح شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.