سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

موکب‌های اربعین زیر سایه امام حسین (ع) به زائران خدمت می‌کنند

مسئولان موکب‌های اربعین تأکید می‌کنند که همگی زیر سایه حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و با تمام اعتقاد قلبی خود به زائران حسینی خدمت می‌کنند.

محمدرضا اسماعیل‌پور، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر و مسئول موکب شهدای مدافع حرم گفت: موکب ما با نام شهدای مدافع حرم از محل موقوفات استان بوشهر است و حدود ۱۱ سال است که در مرز شلمچه در خدمت زائران و عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در اربعین حسینی به خدمت می‌پردازیم. 

خدماتی که ما در موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه ارائه می‌کنیم در زمینه‌های اسکان و پذیرایی از زائران حضرت اباعبدالله الحسین به صورت ۲۴ ساعته و در مرز شلمچه است.

مسئول موکب شهدای مدافع حرم تصریح کرد: در استان بوشهر، بیشترین موقوفات مربوط به نشر معارف اهل بیت علیهم السلام است و موکب شهدای مدافع حرم در مرز شلمچه صرفاً از محل موقوفات و اجرای امینانه‌ی نیات واقفین خیراندیش به ارائه خدمات به زوار حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام در ایام اربعین حسینی می‌پردازد و حضور اوقاف در مرز شلمچه باعث تبلیغ هرچه بیشتر وقف برای اهل بیت علیهم السلام به عنوان یک امر حسنه می‌شود. 

همچنین، سیف‌الله رستملو مسئول موکب مرز تمرچین، معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان غربی و مسئول موکب مرز تمرچین بیان کرد: موکب ما دو - سه سالی است که در مرز شهرستان پیرانشهر فعالیت می‌کند و این شهرستان به عنوان شمالی‌ترین شهر با اقلیم کردستان عراق هم‌مرز است. 

در این دو - سه سال، موکب ما در مرز تمرچین به زائران و عاشقان اباعبدالله الحسین علیه‌السلام خدمت می‌کند و در موکبمان به پخت‌وپز غذای گرم برای زوار راه حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام می‌پردازیم.

مسئول موکب مرز تمرچین گفت: نکته قابل ذکر این است که پیرانشهر یک شهر اهل سنت است و معدود افراد شیعه‌ای در آن حضور دارند و گفتنی است که عزیزان اهل سنت نیز، در آن‌جا موکب‌هایی را برقرار کرده‌اند و از زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام استقبال و پذیرایی می‌کنند.

ما پیش از این، حدود ۷ سال و نیم در مرز مهران در خدمت زوار حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام بودیم و به خدمات‌رسانی می‌پرداختیم و از آن‌جایی که دو - سه سال است که مرز باز شده است در آن‌جا به ارائه خدمت به زائران حضرت اباعبدالله الحسین علیه‌السلام می‌پردازیم. 

رستملو درمورد تأثیر وقف در ترویج فرهنگ اربعین گفت: ما هرچه داریم از امام حسین علیه السلام داریم و مردم استان ما هم، از گذشته تا به امروز وقف‌های خود را در راه اهل بیت علیهم السلام و امام حسین علیه السلام هدیه کرده‌اند و در حقیقت، ثمرات این وقف‌های مردم است که می‌توانیم از آنها در موکب‌های اربعین حسینی استفاده کنیم و به زوار حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام اطعام دهیم. 

مسئول موکب مرز تمرچین افزود: وقف باعث می‌شود که جامعه پویا نگه داشته شود و این که واقفین از مال و دارایی خود می‌گذرند نشان‌دهنده اعتقادات درونی‌شان به حضرت آقا اباعبدالله الحسین علیه‌السلام و مکتب عظیم ایشان است و همه موکب‌های اربعین حسینی تمام تلاششان این است که به خوبی و گرمی از زوار حضرت سیدالشهداء علیه‌السلام استقبال و پذیرایی کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.