سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

اجرای آزمایشی غنی‌سازی آرد با ویتامین دی در دو استان کشور

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: برای افراد بالای ۱۲ سال ماهیانه یک عدد قرص ویتامین دی در هر سال تحصیلی توزیع می شود.

احمد اسماعیل‌زاده٬ مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: در حال حاضر مدارس برای دختران بالای ۱۲ سال در هر سال تحصیلی و بر اساس راهنما‌های بالینی ابلاغ شده توسط دانشگاه‌های علوم پزشکی قرص مکمل‌های آهن در نظر گرفته شده و در در سراسر کشور توزیع می‌شود.

وی بیان کرد: برای افراد بالای ۱۲ سال ماهیانه یک عدد قرص ویتامین دی در هر سال تحصیلی توزیع می شود. برای کودکان زیر ۱۲ سال مکملی توزیع نمی‌شود؛ اما توصیه شده است هر دو ماه یک مکمل ویتامین دی ۵۰ هزار واحدی به این کودکان داده شود.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه ورارت بهداشت تاکید کرد: طرح غنی سازی آرد با آهن حدود چند سال است که در سراسر کشور در حال انجام است. 

اسماعیل زاده اضافه کرد: وزارت بهداشت در حال بازنگری و بررسی طرح غنی سازی آرد با آهن و دیگر مکمل‌ها از نظر میزان اثربخشی‌ است.

مدیرکل دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: وزارت بهداشت به دنبال انجام طرح غنی سازی آرد با ویتامین دی به صورت پایلوت در دو استان کشور است تا در صورت موثر بودن این طرح، در سراسر کشور اجرایی شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۳۵ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
خوب