سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اختصاص یازده هزار میلیارد ریال برای ترمیم آزادراه تبریز-زنجان

 معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی از اختصاص یازده هزار میلیارد ریال برای ترمیم و بهبود روکش آسفالت آزاد راه تبریز- زنجان خبر داد.

 ذاکری در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر آذربایجان شرقی توجه به زیرساخت‌های ارتباطی به خصوص در بخش راه و ترابری را از الزامات توسعه صنعت گردشگری در آذربایجان شرقی برشمرد و گفت: رسیدگی به وضعیت راه‌های ارتباطی استان در اولویت برنامه‌های معاونت عمرانی استانداری است.

وی بزرگترین معضل آذربایجان شرقی را مربوط به زیرساخت‌های حمل و نقل به ویژه در ورودی‌های استان عنوان و اضافه کرد: با تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده اعتبار یازده هزار میلیارد ریالی جهت بهبود زیرساخت‌ها و روکش آسفالت آزادراه تبریز- زنجان اختصاص یافت و هم اکنون تعداد پنج پیمانکار مدیریت این پروژه را به عهده گرفته‌اند.

ذاکری با اشاره به پیگیری‌های انجام شده در بخش حمل و نقل به خصوص راه‌آهن گفت: هر چند محدود بودن اختیارات استان در این حوزه حاکم است اما امیدواریم با استقرار دولت جدید این مشکلات برطرف شده و ظرفیت ناوگان ریلی استان دو برابر شود.

وی با بیان اینکه برنامه منظمی برای بازسازی و نوسازی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای استان داریم گفت: در دور دوم سفر استانی دولت سیزدهم افزایش ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی مطرح شد که مورد موافقت هیات دولت قرار گرفت اما اقدامات و پیگیری‌ها در این خصوص مطلوب نبوده و انتظار داریم شرکت‌های حمل و نقل از این مزایا استفاده کنند.

ذاکری از افزایش ۴۰ درصدی ظرفیت حمل و نقل هوایی آذربایجان شرقی خبر داد و با اشاره به رضایت نسبی عمومی در این حوزه ادامه داد: بیشتر مردم به دلیل توان مالی نمی‌توانند از این ناوگان استفاده کنند و لازم است ظرفیت حمل و نقل عمومی در حوزه‌های ریل و جاده‌ای نیز افزایش یابد.

وی با تاکید بر استمرار بهسازی و آسفالت معابر، کوچه‌ها و خیابان‌ها توسط شهرداری تبریز و جاده‌های استان توسط نهاد‌های ذیربط افزود: کمبود پارکینگ در تبریز معضل اساسی است که امیدواریم با افزایش ظرفیت پارکینگ توسط شهرداری شاهد تسهیل در تردد مردم باشیم.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی با اعلام اینکه تعداد ۱۷ مجتمع خدماتی رفاهی گردشگری تا پایان امسال در استان ایجاد می‌شود کمبود مجتمع خدماتی رفاهی در محور‌های مواصلاتی استان را تایید کرد.

ذاکری با بیان اینکه نیازمند سرمایه‌گذاری در بخش گردشگری آذربایجان شرقی هستیم گفت: وضعیت استان در این حوزه با شرایط مطلوب و ایده‌آل فاصله دارد که امیدواریم با پیگیری‌های مستمر بتوانیم چالش‌ها و مشکلات را مرتفع کرده و راهکار مناسبی اتخاذ کنیم.

وی با اشاره به اینکه در زیرساخت‌های گردشگری هر چند قدم‌هایی اساسی در داخل شهر‌ها برداشته شده و شاهد افتتاح هتل‌ها، مهمان‌سرا‌ها و مجموعه‌های گردشگری در استان بودیم یادآور شد: باید تلاش بیشتری کنیم تا به نتیجه رضایت‌بخش برسیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.