سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری همایش تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی در تبریز

همایش تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی با حضور موسسان تشکل‌ها و سازمان‌های خیریه در تبریز برگزار شد.

سرپرست استانداری آذربایجان شرقی در همایش تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی گفت: سمن‌ها به عنوان کمک و پشتیبان در تسهیل گری امور و ساماندهی و حل مسائل در حوزه‌های مختلف به صورت انسجام یافته هستند.

 وی گفت: با تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر مردمی بودن انقلاب اسلامی و اداره بسیاری از امور توسط خود مردم انقلابی سازمان‌های مردم نهاد با آیین نامه‌های مختلف برای کمک به دولت روی کار آمدند که توسط خود مردم اداره می‌شوند.

تراب محمدی به شعار امسال به عنوان جهش تولید با مشارکت‌ مردم اشاره و تصریح کرد: اقتصاد رشد و تداوم نمی‌یابد مگر به دست خود مردم و امنیت اقتصادی در یک کشور ایجاد نمی‌شود مگر به همت و تلاش اقشار مختلف مردم.

وی افزود: مشارکت و آگاهی مردم و همراهی و همکاری در همه حوزه‌ها باعث ارتقا کشور و دولت خواهد بود و استان آذربایجان شرقی یکی از استان‌های پیشرو در خصوص سمن‌ها ست که در زمینه اشتغال ، مسکن ، بهداشت و درمان ، مدرسه سازی ، آموزش ، معیشت و  خدمت به آسیب دیدگان همیشه فعال بوده است.

مدیر آکادمی خیریه ایران در این همایش با تبریک ۲۲ مرداد روز تشکل‌ها و مشارکت‌های مردمی گفت: در سراسر کشور موسسه‌های خیریه بسیاری فعالیت می‌کنند اما در خصوص نوع فعالیت و تعداد و کیفیت کار آنها متاسفانه اطلاعات کافی در دست نیست و مشکل اصلی سمن‌ها نیز همین معضل است.

طاهانژاد افزود: خیران و تشکل‌های مردم نهاد اول باید اطلاعات کافی درخصوص نیاز‌ها و کمبود‌های جامعه بویژه در حوزه‌های مالی، مالیاتی و حقوقی داشته باشند و نسبت به دانش فضایی که در آن کار می‌کنند حساسیت نشان دهند و با دقت کافی پیش بروند که با اصلاح شیوه‌های خدمت و فرهنگ سازی و استفاده از نیرو‌های کارآزموده مردم نهاد می‌توان برای رسیدن به اهداف اصلی این تشکل‌ها که خدمت رایگان و بی وقفه به مردم است گام برداشت.

در پایان این همایش از زحمات و تلاش‌های خیران و فعالان پیشکسوت در زمینه تشکل‌های مردم نهاد با اهدای لوح قدردانی شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.