سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستمالچیان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

بهترین گزینه برای ادامه‌ راه مقاومت، یحیی سنوار است

سفیر پیشین ایران در لبنان گفت: سنوار به ترفند‌های سیاسی، اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی آگاه است.

«احمد دستمالچیان» سفیر پیشین ایران در لبنان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان درباره انتخاب یحیی سنوار به عنوان مسئول دفتر سیاسی حماس اظهار کرد: بعد از ترور شهید هنیه، بهترین گزینه برای ادامه راه مقاومت و به پیروزی رساندن مبارزاتی که انجام شده بود، سنوار بود،

دستمالچیان بیان کرد: یحیی سنوار از مبارزان قدیمی و برجسته‌ی نظامی- سیاسی حماس است که سالیان درازی را در زندا‌ن‎‌های رژیم صهیونیستی به سر برده و تجربه‌های ارزشمندی در عرصه‌های سیاسی و میدانی کسب کرده است.

سنوار بعد از عملیات طوفان‌الاقصی به قهرمان ملی تبدیل شد

 سفیر پیشین ایران در لبنان افزود: سنوار همچنین به خوبی به ترفند‌های سیاسی، اطلاعاتی و امنیتی رژیم صهیونیستی آگاه است و مطالعات زیادی در زمینه‌ی اسرائیل‌شناسی داشته است.

 او درباره میزان محبوبیت سنوار در میان مردم فلسطین گفت: آقای سنوار نه تنها بین مردم فلسطین بلکه میان جهان اسلام و عرب از شخصیت بسیار محبوبی برخوردار است. سنوار بعد از عملیات طوفان‌الاقصی به قهرمان ملی تبدیل شد.

کارشناس غرب آسیا با اشاره به اینکه یحیی سنوار لقب «معمار عملیات طوفان‌الاقصی» را گرفته است، گفت: او به همراه محمد ضیف مغز متفکر عملیات طوفان‌الاقصی بود و توانست تا عمق غلاف غزه نفوذ کند و مهره‌های درشت سیاسی- امنیتی رژیم صهیونیستی را به اسارت حماس دربیاورد.

دستمالچیان درباره جمله معروف «صلح و مذاکره درکار نیست یا پیروز می‌شویم یا کربلا رخ می‌دهد؛ والسلام» که توسط یحیی سنوار بیان شده بود، اظهار کرد: اگر رژیم صهیونیستی شروط از قبل تعیین‌شده حماس را نپذیرد، حماس به هیچ وجه وارد مذاکره نمی‌شود.

وی ادامه داد: بعد از ترور شهید هنیه در تهران یک خط سرخ پررنگ بین حماس و رژیم صهیونیستی کشیده شد و حالا رژیم صهیونیستی یا باید در باتلاق غزه دست‌وپا بزند یا تسلیم شرایط حماس شود.

 سفیر پیشین ایران در لبنان افزود: آقای سنوار خط مبارزه و مقاومت را ادامه می‌دهد و تا به نتیجه رساندن آن دست از تلاش بر نمی‌دارد. 

جنایت‌های اسرائیل در زمان مناسب با پاسخ قاطع مواجه خواهد شد

دستمالچیان همچنین درباره حمله اسرائیل به مدرسه تابعین گفت: این نوع کشتار و جنایت نشانه استیصال رژیم صهیونیستی است تا بر شکست‌های خود سرپوش بگذارد، اما هرچقدر بیشتر به این جنایت ادامه دهد، نه‌ تنها بیشتر در باتلاق غزه فرو می‌رود، بلکه محکومیت‌های شدید بین‌المللی و انزجار خشم و نفرت عمومی را در پی خواهد داشت.

کارشناس غرب آسیا درباره خون‌خواهی شهید هنیه توسط حماس و ایران نیز عنوان کرد: محور مقاومت، محوری پویا و پرنشاط است که از لبنان تا یمن را در برمی‌گیرد و بدون شک جنایت‌هایی که رخ می‌دهد، در زمان مناسب با پاسخ قاطع و پی‌درپی محور مقاومت روبرو خواهد شد.

دستمالچیان گفت: کیان صهیونیستی رو به زوال است و در آینده دچار مشکلات عدیده خواهد شد؛ کشور‌های اسلامی باید نسبت به جنایت‌های بی‌شمار رژیم صهیونیستی آگاهی داشته باشند. 

وی بیان کرد: همچنین دولت‌ها و مردم باید جلوی این شرارت‌ها بایستند؛ زیرا ادامه این جنایت‌ها ناامنی و بی‌ثباتی را در خاورمیانه به وجود خواهد آورد. مسئولیت تمامی این جنایت‌ها نیز اسرائیل و آمریکا خواهند بود.

خبرنگار: مهسا حنیفه

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۷:۳۵ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
حقیقتا فامیلی برازنده ای داری
ناشناس
۱۶:۱۴ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
فردا ایشون را هم با یک روش کارآمد از بین میبرند.