سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پرداخت نزدیک به ۹ هزار میلیارد تومان مطالبات کشاورزان در فارس

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس اعلام کرد: تاکنون ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان استان پرداخت شده و ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات نیز به زودی پرداخت خواهد شد.

مجتبی دهقان‌پور در نشست خبری که به مناسبت تجلیل از مقام خبرنگار برگزار شد، از مقابله با سودجویان فروش سموم و کود‌های تقلبی که موجب آسیب به بهره برداران و سلامت مردم شده‌اند، خبر داد و از مردم و رسانه‌ها خواست مراکز غیرمجاز را معرفی کنند. 

او، همچنین از دسته بندی پهنه‌های کشاورزی استان از نظر اقلیم، نوع کشت و فناوری خبر داد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به ضرورت شناسایی نیاز‌های هر منطقه، تاکید کرد: از ظرفیت مؤدیان حقوقی و همچنین بخش دولتی و خصوصی در راستای مسئله گشایی مشکلات مختلف استفاده خواهد شد.

دهقان‌پور پیشگیری از خسارت‌های احتمالی به تولیدکننده را نتیجه تفکیک و ارزیابی هر منطقه دانست و از هوشمندسازی بخش کشاورزی، ایجاد مرکز رصد و پایش مدیریت بخش کشاورزی مبتنی بر فناوری‌های نوآورانه و هوش مصنوعی به عنوان برخی اقدامات در راستای افزایش بهره وری در این حوزه اشاره کرد.

او با اشاره به استفاده از ظرفیت بخش‌های علمی در حوزه‌های مختلف همچون دانش بنیان‌ها در راستای کاهش ضایعات بخش کشاورزی و ایجاد دفتر ارتباط با مراکز دانشگاهی، به این نکته اشاره کرد که فارس از لحاظ تولیدات محصولات کشاورزی در کشور، رتبه دوم را دارد که بر همین اساس، نیاز است اعتبارات هم متناسب با این ظرفیت‌ها تخصیص یابد. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس در ادامه با اشاره به اقداماتی که در راستای پیشگیری از کشتار دام مولد در استان انجام شده است، بر ضرورت فرایند تولید پایدار و ایجاد شرایط مناسب برای تولیدکننده تاکید کرد.

دهقان پور علت این موضوع در طول سال‌های گذشته را در افت شدید قیمت‌ها، عدم همخوانی نرخ تمام شده دام با بازار و مطالبه دامداران در کسب سود منطقی و حداقلی جستجو کرد و گفت: به همین دلایل، دامداران در برهه‌ای زمان، اقدام به حذف دام‌های مولد کردند. 

او در بخش پایانی سخنانش از برنامه ریزی‌ها و تعریف برخی سیاست‌ها در راستای کنترل این موضوع در سطح استان فارس خبر داد و تاکید کرد: در حال حاضر در بخش تولید تامین نهاده‌ها، نظارت بر سطح کارگاه‌ها و پیشگیری از خروج دام از فارس، اتفاقات خوبی افتاده و موجب آرامش در سطح بازار شده است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی به مسئله پرداخت برخی مطالبات کشاورزان نیز اشاره و اعلام کرد: تاکنون ۸ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از این مطالبات پرداخت شده و ۷ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات نیز پرداخت خواهد شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.