سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت بصیرت افزایی و آگاهی بخشی در برنامه‌های هفته دولت

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه برگزاری هر برنامه باید منتج به تغییر نگرش در جامعه شود، گفت: رویکرد برنامه‌های هفته دولت باید همراه با بصیرت‌افزایی و آگاهی‌بخشی است.

محسن حسین‌میرزایی در نشست هماهنگی برگزاری برنامه‌های هفته دولت، اظهار داشت: نیاز است که نسل جوان و نوجوان جامعه بدانند که برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی چه جان فشانی‌هایی انجام شده است.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی که با جوانان و نوجوانان سرو کار دارند متوجه گره‌های ذهنی این قشر از جامعه هستند.

حسین میرزایی گفت: در شکل‌گیری انقلاب اسلامی ایران و پیروزی آن و تا امروز هر جا ایستادگی، مقاومت و پایداری بود پویایی و رشد و تعالی رقم خورد و هر جایی از آرمان‌های نظام دور شدیم با مشکلاتی روبرو شدیم.

وی بر ضرورت ترویج آموزه‌های غنی فرهنگ دینی، احیای گفتمان فاخر انقلاب اسلامی، گفتمان امام راحل و رهبر معظم انقلاب، گفتمان سازی و بصیرت‌افزایی تاکید کرد.

حسین‌میرزایی یادآور شد: توسعه و نهادینه کردن گفتمان انقلاب اسلامی اگر به فراموشی سپرده شود تمام تلاش‌ها و مجاهدت‌هایی که تاکنون انجام شده به هدر می‌رود.


بیشتر بخوانید


وی با تاکید برافزایش وحدت، همدلی، همبستگی و وفاق افزود: برنامه‌های تدوین شده هفته دولت باید به دور از تشریفات و تجمل و مردمی برگزار شود. 

حسین‌میرزایی افزود: ترویج فرهنگ خدمت‌گذاری صادقانه و خالصانه به مردم، مردمی بودن، در میدان بودن، پرهیز از شعارزدگی، رفتن به سمت و سوی عمل خالصانه، یادآوری کار‌های بزرگی که شهدا انجام دادند، اقتدار، ترویج فرهنگ غنی ایثار و شهادت بین نسل جوان و نوجوان، حضور همگانی مردم و ایجاد گفت وگوی ۲ طرفی بین مردم و مسئولان، تکریم ایثارگران و خانواده شهدا، تبیین آرا و اندیشه‌های شهدا، معرفی الگوی زندگی ساده و بی‌تکلف شهدای دولت و خدمت به صورت هنرمندانه باید از رویکرد‌های دیگر برنامه‌های هفته دولت باشد.

وی اضافه کرد: برگزاری ستاد‌های شهرستانی و فضاسازی عمومی و بصری باید از دیگر رویکرد‌های برنامه‌های هفته دولت باشد.

حجت‌الاسلام بصیر موسوی رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: حادثه هشتم شهریور از حوادث جان‌کاه، تلخ و غیرمترقبه در سال ۱۳۶۰ بود.

وی افزود: جهت‌گیری مردمی و رضای الهی در وجود همه شهدا به خصوص شهدای دولت و خدمت موج می‌زند و به همین دلیل است که این شهدا جاودانه شدند.

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به قیام خونین ۱۷ شهریور و قتل عام مردم تهران از سوی رژیم پهلوی اظهار داشت: به گفته امام راحل قیام ۱۷ شهریور روز خدا و مقدمه ساز انقلاب اسلامی شد به همین دلیل این روز در تاریخ ایران اسلامی به عنوان روز مقاومت و ایستادگی مردم ایران در مقابل ظلم شناخته می‌شود.

وی یادآور شد: به همین دلیل هشتم شهریور آیینی به مناسبت هشتم شهریور ماه در مصلای نماز جمعه و آیین گرامیداشت شهدای ۱۷ شهریور ماه نیز در مسجد امام رضا (ع) میرآباد برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام موسوی تقویت وحدت، همبستگی ملی، ثبات شخصیت، ترویج تدبیر و عقلانیت و دوری از شعار زدگی از جمله اهداف برگزاری برنامه‌های گرامی‌داشت هفته دولت و قیام ۱۷ شهریور عنوان کرد.

گفتنی است؛ هفته اول شهریورماه، به مناسبت شهادت ۲ دولت مرد بزرگ انقلاب اسلامی، شهید محمدعلی رجایی (رئیس جمهور) و شهید حجت الاسلام والمسلمین دکتر محمدجواد باهنر (نخست وزیر) هفته دولت نام گرفته است.

در طی این هفته، مردم با عملکرد و دستاورد‌های دولت در زمینه‌های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا می‌شوند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.