سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گندم بوکان پیشتاز در آذربایجان‌غربی

مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: این شهرستان با تولید ١٣٠ هزار تن گندم در آذربایجان‌غربی پیشتاز است.

انور امینی‌خواه مدیر جهادکشاورزی بوکان گفت: این شهرستان با تولید ۱۳۰ هزار تن گندم یکی از شهرستان‌های پیشتاز در تولید این محصول در آذربایجان غربی است.

وی افزود: در سال زراعی جاری بیش از ۷۹ هزار و ۵۰۰ هکتار از مزارع  بوکان به کشت گندم اختصاص یافت که از این مقدار ۶۹ هزار هکتار به صورت دیم و ۱۰ هزار و ۵۰۰ هکتار به صورت آبی کشت شده است.

امینی‌خواه اضافه کرد: از ابتدای آغاز فصل برداشت و خرید تضمینی گندم از‌ کشاورزان تاکنون ۸۵ هزار و ۷۰۰ تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان در شش مرکز شامل ۲ مرکز غله و ۴ مرکز تعاونی در روستا‌های قره‌کند، درویشان، رحیم‌خان و شهرک صنعتی خریداری شده است.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت مطلوب مزارع گندم این شهرستان پیش بینی می‌شود در مجموع بیش از ۱۵۵ هزار تُن محصول از گندم‌زار‌های بوکان برداشت شود.

امینی‌خواه در ادامه گفت: در سال زراعی گذشته نیز ۶۲ هزار هکتار از مزارع دیم و آبی شهرستان بوکان به کشت گندم اختصاص یافته بود که در مجموع ۱۴۵ هزار تُن گندم در مزارع این شهرستان برداشت و ۱۰۴ هزار تُن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری شد.

مدیر جهادکشاورزی بوکان با اشاره به پرداخت مطالبات گندم‌کاران این شهرستان، افزود: مجموع مطالبات گندم‌کاران این شهرستان ۱۵ هزار میلیارد ریال است که از این مبلغ تاکنون ۳ هزار و ۱۹۰ میلیارد ریال آن و حدود ۲۱ درصد به کشاورزان پرداخت شده که پرداخت مطالبات به ترتیب اولویت تحویل گندم به مراکز خرید ادامه دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.