سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

علیرضا کاظمی، وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش کیست؟

در این مطلب به شرح حال و سوابق علیرضا کاظمی می‌پردازیم.

علیرضا کاظمی یکی از شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی ایران است که بیشتر به دلیل فعالیت‌هایش در حوزه آموزش و پرورش شناخته می‌شود.

وی در مقاطع مختلف، مسئولیت‌های گوناگونی در این حوزه بر عهده داشته است. یکی از مهم‌ترین مسئولیت‌های او سرپرستی وزارت آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران بوده است.

او در شهریور ۱۴۰۰ پس از استعفای محسن حاجی‌میرزایی به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شد و تا زمان انتخاب وزیر جدید، این سمت را بر عهده داشت.

 علیرضا کاظمی پیش از این نیز در مناصب مختلف در حوزه آموزش و پرورش فعالیت داشته و تجربه مدیریتی در این زمینه دارد.

علیرضا کاظمی دارای سوابق متعدد مدیریتی و اجرایی در حوزه آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ایران است.

 برخی از مهم‌ترین سوابق و مسئولیت‌های او عبارتند از:

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش: علیرضا کاظمی پیش از آنکه به عنوان سرپرست وزارت آموزش و پرورش منصوب شود، به عنوان معاون پرورشی و فرهنگی این وزارتخانه فعالیت می‌کرد. این معاونت نقش کلیدی در سیاست‌گذاری‌های فرهنگی و تربیتی مدارس ایران دارد.

معاونت آموزش متوسطه: او همچنین در یک مقطع زمانی به عنوان معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش فعالیت داشته است، که در این نقش به سیاست‌گذاری و نظارت بر آموزش در مدارس متوسطه (دبیرستان‌ها) می‌پرداخت.

مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی: علیرضا کاظمی در مقاطعی از فعالیت‌هایش، مدیرکل آموزش و پرورش استان خراسان رضوی بوده و در این سمت به مدیریت و نظارت بر نظام آموزشی این استان می‌پرداخت.

مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش: او همچنین سابقه فعالیت به عنوان مدیرکل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش را در کارنامه خود دارد که نشان‌دهنده تأکید و تخصص وی در امور فرهنگی و هنری مرتبط با دانش‌آموزان است.

مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور صبح امروز فهرست وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم برای اخذ رای اعتماد را به مجلس شورای اسلامی معرفی کرد.

خبرنگار: فاطمه سیدی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۰۱ ۲۲ مرداد ۱۴۰۳
هرچی باشه از مراد صحرایی بهتره ...
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
در ایرانممون سیستم خیلی زیباست تغییرات اساسی و مناظره ها ختم به این میشه که معاون رو رئیس میکنیم و رئیس رو در جای دیگه ریاست میدیم البته با احتساب پست قبلی که بیشتر راضی کننده باشه.
ناشناس
۲۱:۴۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر؟