سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در سال گذشته رقم خورد؛

رشد ۱۳ درصدی تولید کولر آبی در کشور

معاون وزیر صمت از رشد ۱۳ درصدی تولید کولر آبی در کشور طی سال گذشته خبر داد.

محمدمهدی برادران معاون وزیر صمت در امور صنایع در برنامه همایش لوازم خانگی ایران گفت: سال ۱۴۰۱ پیش نویس راهبرد صنعت لوازم‌ خانگی صورت گرفت، امسال ۲۰ میلیون دستگاه لوازم‌ خانگی در کشور تولید خواهد شد.

او افزود: در سال ۹۷ با توجه به تحریم لوازم‌ خانگی تولید لوازم‌ خانگی ۱۰ میلیون بود که به عدد ۲۰ میلیون رسیده است. موضوع امروز مصرف بهینه انرژی است. ما در کولر گازی و بخاری استاندارد انرژی را اجباری کرده ایم.

برادران تصریح کرد: امروز شناسه کالا در محصولات به عدد ۶۵ میلیون رسیده است، ما در سال ۱۴۰۱ در تولید یخچال از دو میلیون و ۷۰۸ دستگاه به عدد ۵۳۷ هزار دستگاه در سال گذشته رسیدیم. همچنین در تولید ماشین لباسشویی ۹ درصد رشد تولید به ثبت رسیده است.

معاون وزیر صمت افزود: همچنین در تولید کولرهای آبی به ۱۳ درصد رشد رسیده ایم. در بخاری هم ۳۱ درصد رشد محصول را نسبت به سال ۱۴۰۱ شاهد بودیم. در تولید آبگرمکن هم از سال ۱۴۰۱ به ۱۴۰ درصد رشد در سال گذشته رسیده ایم.

برادران با اشاره به اینکه روند رو به رشد صنعت لوازم خانگی با قوت ادامه دارد، گفت: در سال ۱۳۹۹ حدود ۱۴ میلیون دستگاه، در ۱۴۰۰ حدود ۱۶ میلیون دستگاه، در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه و در سال ۱۴۰۲ بیش از ۱۷ میلیون و ۵۰۰ هزار دستگاه لوازم خانگی در کشور تولید شده است.

صنعت لوازم خانگی، صنعتی است که از سال ۹۷ تاکنون با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه روند صعودی داشته و یک روند رقابتی در میان تولیدکنندگان بخش خصوصی شکل گرفته است.

او افزود: در ۴ ماه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال در حوزه تولید محصولات لوازم خانگی ۹ درصد و در حوزه صادرات ۱۱ درصد افزایش داشتیم.

خبرنگار: رضا زارع 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.