سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هوای ۵ شهر خوزستان در وضعیت ناسالم اعلام شد

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ۹ صبح امروز هوای ۵ شهر استان در وضعیت ناسالم قرار دارد.

براساس اعلام سامانه پایش کیفی هوای کشور، در ۲۴ ساعت گذشته منتهی به ساعت ۹ صبح یکشنبه براساس اندازه‌گیری ذرات معلق با اندازه ۲.۵ میکرون، وضعیت هوا در شهر ایستگاه‌های استانداری خوزستان و حفاری در اهواز با شاخص‌ ۱۵۲، شوشتر ۱۵۱، ماهشهر ۱۵۲، هندیجان ۱۵۸ و هویزه ۱۶۸ میکروگرم بر مترمکعب در وضعیت ناسالم و قرمز قرار دارد.

بر اساس این گزارش وضعیت هوا در امیدیه ۱۲۹، اندیمشک ۱۴۳، ایستگاه‌های اداره کل محیط زیست و پست برق شماره سه در اهواز به ترتیب ۱۴۷ و ۱۴۵ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس گزارش شده است.

در این مدت هوای شهرهای آبادان، بهبهان، حمیدیه، دزفول، رامشیر، رامهرمز، شادگان و شوش به علت نبود آلودگی، قابل قبول اعلام شده است.

هوای هیچ شهری سالم و پاک گزارش نشده است.

وجود صنایع آلاینده در خوزستان از جمله نفت، گاز، پتروشیمی، فولاد، نیشکر و... موجب شده تا میزان آلایندگی در نقاط شهری و روستایی خوزستان بالا باشد که موجب بروز مشکلات بهداشتی و زیست محیطی برای ساکنان شده است.

افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان در شرایطی که هوا «ناسالم» است، باید از فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل خودداری کنند و سایر افراد نیز باید این گونه فعالیت‌ها را کاهش دهند.

برچسب ها: خوزستان ، آلودگی هوا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.