سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

راه‌اندازی رشته فلوشیپ پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد تصویب شد

رییس تیم پیوند کبد دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با راه‌اندازی رشته فلوشیپ پیوند کبد در این دانشگاه موافقت کرد.

دکتر محسن علی‌اکبریان گفت: تیم پیوند کبد در دانشگاه علوم پزشکی از سال ۱۳۹۲ فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون ۶۷۲ پیوند کبد در این دانشگاه انجام شده است.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش تعداد پیوندها و جراحی‌های مربوط به کبد، مجاری صفرا و پانکراس و توان آموزشی، پژوهشی و درمانی بیمارستان منتصریه، درخواست و مستندات مرتبط با راه‌اندازی رشته فلوشیپ پیوند کبد جمع‌آوری و به وزارت بهداشت ارسال شد.

رییس بیمارستان پیوند اعضا منتصریه مشهد گفت: به همین منظور استادان شاخص پیوند کبد دکتر ملک حسینی از دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دکتر علی جعفریان از دانشگاه علوم پزشکی تهران از این بیمارستان بازدید کردند و این مرکز در حوزه‌های درمانی، پژوهشی و آموزش مورد ارزیابی قرار گرفت و با راه‌اندازی رشته فلوشیپ کبد در دانشگاه علوم پزشکی مشهد موافقت شد.

علی اکبریان با اشاره به این که دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال آینده پذیرای دانشجوی مقطع فلوشیپ رشته پیوند کبد است افزود: امید است بتوانیم جراحان خوب و توانمندی تحویل جامعه بدهیم و شاهد توسعه این رشته در کشور باشیم.

وی همچنین از راه‌اندازی مرکز تحقیقات پیوند در دانشگاه علوم پزشکی مشهد خبر داد و اضافه کرد: خوشبختانه با همکاری استادان و همکاران تیم‌های پیوند این دانشگاه از ۲ سال قبل روند کاری ایجاد هسته پژوهشی آغاز شد و امسال موافقت اصولی راه‌اندازی مرکز تحقیقات پیوند در دانشگاه مشهد توسط وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صادر شد و این مرکز در بیمارستان پیوند اعضای منتصریه در حال فعالیت است.

رییس بیمارستان پیوند اعضا منتصریه مشهد گفت: در مدت ۲ سالی که این مرکز فعالیت خود را شروع کرده موفق به جذب هیات علمی و کارشناسان ارزشمند پژوهشی شده است که حاصل این فعالیت‌ها انجام ده‌ها طرح و پایان نامه پژوهشی، چاپ مقالات متعدد پژوهشی، کسب رتبه‌های برتر در جشنواره‌های پژوهشی و راه‌اندازی و تکمیل چندین طرح رجیستری بوده است.

علی اکبریان با بیان این که این موفقیت‌ها حاصل زحمات جمع زیادی از استادان و پرسنل بیمارستان منتصریه است افزود: حمایت‌ها و تلاش‌های رییس و معاونان دانشگاه به ویژه حوزه معاونت های پژوهشی و آموزشی بیمارستان منتصریه و مجموعه گروه جراحی شایسته قدردانی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.