سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعامل مرزنشین و مرزبان بزرگترین سرمایه مرزبانی اردبیل است

فرمانده مرزبانی استان اردبیل گفت: بزرگترین سرمایه مرزبانی هماهنگی مرزنشین و مرزبان است.

سردار سیدشاهین اسمعلی گفت: تمام مرز‌های ایران اسلامی به برکت خون مقدس شهدا امن است ولی در استان اردبیل علاوه بر خون مقدس شهدا، تعامل مرزنشینان و مسئولان با مرزبانان باعث شده مرز‌های این استان از امن‌ترین مرز‌های کشور باشد. 
فرمانده مرزبانی استان اردبیل با اشاره به تفاوت‌های بین امنیت و احساس امنیت افزود: امنیت در استان اردبیل در سطح بسیار بالایی است به طوری که در رودخانه مرزی بالهارود و نقطه صفر مرزی شاهد هستیم که روستاییان و اهالی منطقه به راحتی در نزدیکی مرز و در امنیت کامل زندگی و فعالیت کشاورزی می‌کنند.
به گفته او، ۳۶۹ کیلومتر مرز استان اردبیل در ۲ اقلیم بسیار متفاوت واقع شده است و این شرایط در هیچ منطقه‌ای وجود ندارد، طوری که در شهرستان پارس‌آباد که تنها ۱۰۰ متر بالاتر از سطح دریاست و شرجی بسیار بالایی وجود دارد سربازان ما در دمای بالای ۴۵ درجه خدمت می‌کنند و از سوی دیگر در ارتفاعات گرمی و نمین و رضی در زمستان دمای هوا در فصل زمستان به ۳۰ درجه زیر صفر می‌رسد.
سردار اسمعلی با اشاره به سطح بسیار مطلوب امنیت در مرز‌های استان اردبیل افزود: مقام معظم رهبری در سفری که در سال ۱۳۷۹ به این استان داشتند، در شهرستان گرمی فرمودند مرز ناموس است و به مسئولان می‌گویم اگر می‌خواهید محرومیت را ببینید گرمی را ببینید، در عین حال ببینید مردم این منطقه در اوج محرومیت چطور مرزبانی کردند.
او با بیان اینکه بزرگترین سرمایه ما هماهنگی و تعامل مرزنشین و مرزبان است، گفت: تمام مرز‌های ایران اسلامی به برکت خون مقدس شهدا امن است ولی در استان اردبیل علاوه بر خون مقدس شهدا تعامل مرزنشینان و مسئولان با مرزبانان باعث شده مرز‌های استان اردبیل از امن‌ترین مرز‌های کشور باشد.
فرمانده مرزبانی استان اردبیل در ادامه افزود: امروز به برکت انقلاب اسلامی همه نقاط مرزی استان از نعمت گاز و خدمات شهری بهره‌مند هستند. البته اینها ناقض محرومیت منطقه نیست نیست چرا که اساسا لفظ مرز توام با محرومیت است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.