سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار یزد:

شهدای غریب اسارت، نماد مقاومت و جهاد تبیین هستند

مهران فاطمی گفت: شهدای غریب اسارت، نماد مقاومت و جهاد تبیین و زمینه‌ساز ظهور هستند.

  مهران فاطمی استاندار یزد در نخستین اجلاسیه استانی کنگره شهدای غریب اسارت استان یزد با اشاره به آیاتی از قرآن کریم مبنی بر زنده بودن شهدا و ضرورت ترویج فرهنگ ایثار از دست اندرکاران یادواره در استان تشکر و با ذکر خاطراتی از شهدا بر اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت در جامعه تاکید کرد.

وی شهدای غریب اسارت را نماد مقاومت و پیروزی و جهاد تبیین معرفی کرد و افزود: امروز شهدای غریب اسارت، الگویی برای همه آحاد مردم و زمینه‌ساز ظهور  هستند.

حجت‌الاسلام عباس زارع مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان، یاد شهدای غریب در اسارت را گرامی داشت و از تمامی افراد و دستگاه‌های اجرایی مختلف استان در امر برگزاری این اجلاسیه و همچنین از آزادگان که تمامی این برنامه به همت آنها انجام شد تشکر کرد.

حسین حیدری دبیر این کنگره یاد شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و گفت: تاکنون هزار و ۸۳۰ شهید غریب در اسارت در کشور شناسایی و پرونده هزار و ۳۵ نفر تاکنون تکمیل شد که از این تعداد ۷۴ شهید مربوط به استان یزد است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۳۳ نفر از این شهدا به دست گروهک‌های ضد انقلاب و پس از تحمل شکنجه‌های فراوان به شهادت رسیدند، ۲۰ نفر مربوط به اسارت در بند رژیم بعث عراق و بقیه، ایرانی الاصل‌هایی بودند که در زندان‌های بعثی به شهادت نائل آمدند.

اجرای برنامه شعرخوانی، مداحی و عزاداری، پخش کلیپ، خاطره‌گویی توسط سردار مهدی فرهنگ‌دوست از فرماندهان استان در دوران هشت سال دفاع مقدس و همچنین تجلیل از خانواده معزز شهدای غربت از دیگر برنامه‎‌های این اجلاسیه بود.

استان یزد چهار هزار شهید و افزون بر۱۰ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است و در جریان دوران دفاع مقدس ۷۵۱ آزاده داشته که اکنون حدود ۶۸۰ نفر از آنها در قید حیات هستند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.