سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم ناپایداری های جوی و دریایی در هرمزگان

امروزهمچنان ناپایداری جوی و دریایی در هرمزگان ادامه دارد.

براساس اعلام اداره کل هواشناسی هرمزگان؛ ساعات صبح در برخی نقاط مرکزی و محدوده تنگه هرمز، وقوع رگبار پراکنده باران دور از انتظار نیست و در ساعات بعدازظهر و اوایل شب درارتفاعات استان بویژه شهرستان‌های بشاگرد، حاجی آباد و بستک رشد ابر‌های همرفتی همراه با رگبار باران و رعد و برق، افزایش لحظه‌ای سرعت باد و سیلابی شدن مسیل‌ها پیش بینی می‌شود.

در سواحل و جزایر نیز احتمال وقوع گرد و غبار و کاهش موقتی کیفیت هوا وجود دارد و توصیه می‌شود از صعود به ارتفاعات و قرارگیری در حریم و بستر رودخانه‌های فصلی خودداری شود. 

امروز آب‌های غرب دریای عمان، تنگه هرمز و شرق خلیج فارس با وزش باد‌های نسبتاً شدید جنوب شرقی، نسبتاً مواج خواهد بود. بیشینه سرعت باد بویژه در شرق تنگه هرمز به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱ متر خواهد رسید.

توصیه می‌شود شناور‌های سبک، صیادی و تفریحی از تردد خودداری کنند و تمهیدات لازم جهت تردد ایمن سایر شناور‌ها صورت پذیرد. 
فردا از میزان سرعت باد کاسته خواهد شد، اما از روز سه شنبه تا پایان هفته جاری مجددا مناطق دریایی استان با افزایش باد‌های جنوب شرقی، متلاطم خواهد شد.

 امروز و فردا، کاهش رطوبت نسبی هوا و افزایش ۱ تا ۲ درجه‌ای دمای بیشینه در برخی نقاط استان پیش بینی می‌شود و از روز سه شنبه تا پایان هفته، نوسان دمایی تغییر چندانی ندارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.