سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اصلانیان: پرسپولیس برای حضور در آسیا خرید‌های خوبی نکرده است

مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس گفت: بازیکنان جدید بالای ۳۲ سال سن خرید‌های خوبی برای سرخپوشان جهت رقابت در آسیا نیستند.

امیر حسین اصلانیان مهاجم سابق تیم فوتبال پرسپولیس در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان  درباره وضعیت نقل و انتقالاتی سرخپوشان اظهار کرد: به هر حال باید از بازیکنان جدید رونمایی شود تا ببینیم شرایطشان به چه صورتی هست که می‌توانند به پرسپولیس کمک کنند و یا ممکن است مثل برخی از خرید‌هایی که در گذشته صورت می‌گرفت و جوابگو نبودند باشند.  

وی ادامه داد: امیدوارم بازیکنان جدید مثل فوروارد‌هایی مثل تمیروف و بودیمیر و بازیکنان اوکراینی که برانکو آورده بود و یک دقیقه بازی شان نداد، نباشند، چون هزینه شده است به خصوص گلر الجزایری که به جای بیرانوند آمده  و گلر شماره یک پرسپولیس شده است و دروازه بان پاشنه آشیل تیم هم حساب می‌شود. بازیکنان کلیدی از پرسپولیس رفتند، اما امیدوارم بازیکنان جدید بتوانند جای خالی جدا شده‌ها را پر کنند.

او افزود: من همیشه گفته ام که باید بازیکن جوان جذب شود و اکثر بازیکنان جدید  پرسپولیس بالای ۳۲ سال سن دارند و این‌ها خرید‌های خوبی برای سرخپوشان جهت رقابت در آسیا به حساب نمی‌آیند. حالا با همین بازیکنان می‌شود مسابقات لیگ را سپری کرد، اما به طور حتم ما در آسیا در مقابل هرینه‌هایی که رقبا کردند مشکل خواهیم داشت.

اصلانیان درباره اینکه باشگاه پرسپولیس بعد از معطلی زیاد نتوانست عطیه الله بازیکن مراکشی را به خدمت بگیرد، گفت: قطعا تیمی که عطیه الله را گرفته، پول بیشتری داشته و روابط قوی تری با ایجنت این بازیکن داشتند. اگر تیم پرسپولیس به موقع می‌توانست پول ترانسفر و جابه جا کند به طور حتم می‌توانست این بازیکن را بگیرد، اما آنها زرنگ‌تر و قوی‌تر بودند.  ایرانی‌ها در اکثر شکایت‌ها  به خصوص در پرونده خارجی‌ها بازنده هستند  و نمونه بارزش پول مفتی که به ویلموتس پرداخت شد و واقعا می‌شود با آن پول یک ورزشگاه آزادی ساخت.

مهاجم سابق پرسپولیس درباره انتقادات به مدیریت رضا درویش مدیرعامل باشگاه پرسپولیس  در نقل و انتقالات گفت: از وقتی تیم را به صورت نمادین به بخش خصوصی و کنسرسیوم بانک‌ها سپردند دیگر تصمیمات تک محوری از ساختار سرخپوشان خارج می‌شود و دستورات هلدینگ و اسپانسر به هیئت مدیره داده می‌شود و بعد از تصویب به درویش می‌دهند تا اجرا کند. اکنون شما نمی‌توانید از درویش اخذ یک تصمیم شخصی را انتظار داشته باشید. این طور هم نیست که همه مسئولیت نقل و انتقالات را به درویش داده باشند و کنسرسیوم بانک‌ها مشاورانی دارند که به آنها می‌گویند که باید چه کار کنند. فوتبال صنعتی است که گردش مالی بالایی دارد و این طور نیست که بگویند ما صاحب باشگاه پرسپولیس شدیم، اما چیزی نمی‌دانیم. قطعا آنها در کنارشان مشاوران فوتبالی و اقتصادی دارند که کمکشان می‌کنند. درویش هم فوتبالی نبوده، حالا سبقه‌ای در سایپا داشته و اکنون به پرسپولیس آمده است. به نظرم مدیران سرخابی‌ها امسال قدرت مانور ندارند.

او درباره اینکه تیم پرسپولیس با کمبود بازیکن مواجه نیست، گفت: صددرصد، اکنون فقط ۵۰ درصد تیم را داریم و ما فورواردی می‌خواهیم که گل بزند و سنش پایین باشد و اکنون بازیکنی با این شرایط  در داخل نداریم که جذبش کنند. همچنین بازیکنی درست نکردیم که بخواهیم  بازیکن جوان به تیم ملی اضافه کنیم. سرخپوشان باید به سراغ خارجی‌ها بروند و بازیکن خارجی خوب هم پول می‌خواهد و اینها هم خیلی در خریدن بازیکن خارجی توانمند نیستند بنابراین ما در خط حمله با یک میانگین سنی بالا مواجه هستیم  و علیپور و آل کثیر جوابگو در خط حمله نخواهند بود به خصوص آل کثیر که فکر می‌کنم با این سن کار سختی در پرسپولیس دارد، چون بدنش نمی‌کشد تا در ۳ جام بجنگد. در بخش وینگر چپ هم یک چپ پای کلاسیک نیاز داریم که در ارسال‌ها و تکمیل کار‌های تاکنیکی کمک حال تیم باشد که تاکنون در جذب مدافع چپ هم موفق نبودیم.  همگی هافبک‌ها هم سنشان  بالا هست و وحید امیری هم در سن بازنشستگی است و به خاطر نداشتن بازیکن مجبوریم بازیکن ۳۴ سال به بالا را نگه داریم در حالی که هیچ جای دنیا چنین کاری نمی‌کنند و سعی می‌کنند بازیکن جوان بگیرند.

اصلانیان درباره اینکه ورزشگاه‌های آزادی و تختی آماده برگزاری بازی‌ها نیستند و باید پرسپولیس به اراک برود، گفت: من به عنوان کسی که در لیگ دوم حرفه‌ای فوتبال در تیم پرسپولیس بودم و یک سال میزبان بازی‌ها در ورزشگاه تختی بودیم و تجربه بازی در این ورزشگاه را دارم. برعکس تیم‌های پرسپولیس و استقلال در ورزشگاه تختی میهمان هستند و نمی‌توانند امتیاز در این ورزشگاه کسب کنند. آن قدر این استادیوم غیراستاندارد هست و انرژی زیادی از بازیکنان وقتی می‌خواهند از آزادی به تختی بروند گرفته می‌شود. تیم پرسپولیس در لیگ دوم حرفه‌ای که کمترین باخت را در کل لیگ آورد و سوم شد ۳ باخت از ۴ شکستش را در ورزشگاه تختی متحمل شد. من اصلا باورم نمی‌شد که استادیوم نقش جهان در اصفهان به این صورت باشد و خودت هم بخواهی اسید در این ورزشگاه بریزی باز این همه خرابی به بار نمی‌آورد.

وی افزود: این همه پول در فوتبالمان حیف و میل می‌شود و کشور‌های عربی با  شرایط آب و هوایی بد زمین‌هایی دارند که زمین تمرین  تیم‌های پایه شان از زمین بهترین تیم‌های ما بهتر است. مسئولان ما در مقابل ساختار سازی مقاومت می‌کنند. اکنون می‌شود  به راحتی هزینه کرد و چمن آماده از هلند آورد و این همه شرکت وجود دارند و کشور‌های عربی را الگو قرار بدهند که چطور زمین هایش به این خوبی هست. ۶۰ درصد مرور تاکنیک‌ها در زمین مناسب صورت می‌گیرد و زمانی که زمین خراب است نمی‌توانید از تیم انتظار داشته باشید که کار تاکنیکی انجام بدهد و به گل برسد. من مطمئن هستم امسال  تیم‌های شهرستانی مثل سپاهان و تراکتور شانس اول قهرمانی در لیگ هستند.

مهاجم سابق پرسپولیس درباره برگزاری اردوی پرسپولیس در ترکیه گفت: در مجموع برگزاری اردو‌های خارجی با توجه به سابقه‌ای که خودم داشتم، این اردو‌ها شرایط آمادگی خوبی را برای بازیکنان فراهم می‌کند، چون هم آب و هوای بهتر و هم چمن مناسب تری دارد و هم بازیکنان از هیاهو و حواشی به دور هستند. به نظرم خیلی اردوی خارجی به روند تیم برای آماده سازی کمک می‌کند.

او درباره حواشی و اتفاقات رخ داده در اردوی ترکیه و اشتباه در نام یکی از حریفان پرسپولیس گفت: ما وقتی ۲۲ سال پیش با مدیریت غمخوار به ترکیه رفتیم با فنرباغچه تیم اول ترکیه بازی کردیم و با نتیجه ۲ بریک باختیم، اما پرسپولیسی‌ها امسال رفتند با تیمی بی نام و نشان مسابقه دادند و اسم تیم را به اشتباه اعلام کردند و گفتند با تیم دسته دومی ترکیه بازی کردند و این‌ها قشنگ نیست.  وقتی این همه پول هزینه می‌کنند روابط قوی‌تر باید داشته باشند تا با تیم‌های قوی‌تر و گردن کلفت مسابقه بدهند  در نهایت می‌بازند و نقطه ضعف‌ها مشخص می‌شود نه اینکه با مدرسه و آکادمی فوتبال ترکیه بازی دوستانه برگزار کنید، چون بازی با آن تیم چیزی به تیم اضافه نمی‌کند.

اصلانیان درباره اینکه بازی اول پرسپولیس برابر ذوب آهن در ورزشگاه اراک است، گفت:  همه تیم‌ها تا به خودشان بیایند بازی‌های اول سخت است. ما منتظریم گاریدو سرمربی پرسپولیس چه تیمی را قرار است رونمایی کند و هواداران منتظرند که تیم به چه صورت عمل می‌کند. در هر صورت گاریدو در  ۲، ۳ بازی اول آزمون و خطا دارد تا ترکیبش را بشناسد. البته برای پرسپولیس شرایط سخت شده است، چون هم بازیکنان خوبی نگرفت تا تیمش تکمیل شود و هم اینکه شرایط میزبانی را ندارد. ببینید که چقدر شرایط زمین‌ها امسال افتضاح است که مجبور می‌شوند که ورزشگاه اراک را انتخاب کنند. ما سال به سال به جای اینکه پیشرفت کنیم هر روز در ساختار و تولید بازیکن پسرفت می‌کنیم. ما اصلا بازیکنان جوان درست نکردیم تا جای سردار آزمون و مهدی طارمی بازیکنان بالای  ۳۰ سال را در تیم ملی بگیرند. به نظرم ما در فوتبال پایه داریم درجا می‌زنیم و بهتر است درب فوتبال را ببندیم. وقتی هیچ چیزی تولید نمی‌کنیم، فوتبال ما مثل کارخانه‌ای می‌ماند که در تولید به بن بست می‌خورد و ورشکست می‌شود و در اصل تیم‌های رده‌های پایه ورشکست شدند و ساختارشان از بین رفته است.

او درباره اینکه تیم سپاهان خواستار افزایش ۲۰۰ میلیاردی سقف قرارداد شده است، گفت: قطعا وقتی شما می‌خواهید در آسیا رقابت کنید نباید دنبال این باشید که بازیکن ارزان و متوسط بخرید، بازیکن گران باید خریداری کنید تا قهرمان شوید وگرنه چرا ایرانی‌ها به مسابقات آسیایی می‌روند؟ اگر باشگاه‌های ایرانی بازیکن تاپ خارجی نخرند  با ۲ بازی در آسیا  اوت می‌شوند و جنگ نابرابر می‌شود. تیم‌های آسیایی تا دندان مسلح هستند، اما ما خیلی مبتدیانه می‌خواهیم به این مسابقات برویم. حالا در لیگ ۳، ۴ تیم شانس قهرمانی دارند و بقیه تیم‌ها هم برای میانه جدول می‌جنگند و امسال سال سختی برای سرخابی‌های پایتخت است.

خبرنگار: مریم طایفه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۱ مرداد ۱۴۰۳
اون موقع هم که خریدهای خوبی داشت توی آسیا هیچی نشد