سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

همایش بزرگداشت شهید هنیه در ننگرهار

همایش علمی در خصوص شهید اسماعیل هنیه در دانشگاه ننگرهار برگزار شد.

همایش علمی در خصوص زندگی و شخصیت اسماعیل هنیه رهبر پیشین سیاسی جنبش حماس و همچنان تاریخچه این جنبش در دانشگاه ننگرهار برگزار شد.

قاضی خالد صداقت معاون دانشگاه ننگرهار درباره همایش یادشده گفت: این همایش علمی که صدها تن از استادان و دانشجویان دانشگاه ننگرهار در آن اشتراک کرده بودند برای اتحاف دعا و ادای احترام به روح شهید اسماعیل هنیه و همچنان زندگی و مبارزات این قهرمان جهان اسلام برگزار شد و سخنرانان مقالات علمی دارای معلومات ارزشمندشان را برای اشتراک کنندگان ارایه کردند.

وی افزود: اسلام یگانه دین است که خلاء رهبری در آن حس نمی شود و شهادت هنیه هیچ تاثیری بر مبارزه مسلمانان علیه رژیم غاصب اسرائیل نخواهد گذاشت.

مولوی شریف رحمانی استاد دانشکده شرعیات دانشگاه ننگرهار و از سخنرانان این همایش گفت: اسماعیل هنیه بر سر سرمایه اندوزی، خیانت، فساد و عوامل دیگر کشته نشد بلکه خود را در راه دین مبین اسلام و اعلای کلمة الله قربان نمود.

وۍ گفت: شهادت اسماعیل هنیه نشان دهنده این است که زمان سرنگونی امریکا و اسرائیل فرا رسیده است.

مولوی شریف افزود: اکنون بیشتر کشورهای اسلامی باهم متحد شده اند و خون شهید هنیه به زودی نتایج مثبت را به جهان اسلام به ارمغان خواهد آورد.

مولوی همایون حامد مسئول کمیته فرهنگی دانشگاه ننگرهار نیز گفت: مسلمانان باهم برادر هستند و هر مسلمانی که در هر گوشه دنیا با مشکلات روبه رو می گردد، کمک به آنان وظیفه ایمانی هر مسلمان دیگر است.

همایش علمی پیرامون زندگی و شخصیت شهید اسماعیل هنیه در حالی در دانشگاه ننگرهار برگزار شد که هفته قبل نیز ریاست اطلاعات و فرهنگ این ولایت مراسم فاتحه خوانی و ادای احترام به روح شهید اسماعیل هنیه را برگزار کرده بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.