سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ذخیره سد‌های آذربایجان‌شرقی به ۶۷ درصد رسید

مدیرعامل آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی با تاکید بر موضوع صرفه‌جویی و مدیریت مصرف آب، گفت: ذخیره سد‌های آذربایجان‌شرقی به ۶۷ درصد رسید.

یوسف غفارزاده در جلسه تنش آب در هشترود  با اشاره به آمار بارش‌ها، خاطرنشان کرد: بر اساس آمار بارندگی در ایستگاه‌های مبنای وزارت نیرو در سال آبی گذشته ۲۴۷.۲ میلی متر بوده که در سال‌جاری به بیش از ۳۴۴ میلی‌متر رسیده است.

وی در مورد پایاب‌های سد سهند هشترود هم گفت: پایاب ۲ تا اردیبهشت سال آینده و فاز ۳ و ۴ تا ۶ ماه آینده توسط بخش خصوصی عملیات اجرایی به اتمام خواهد رسید.

وی از حل مشکل برق شبکه پایاب سد سهند از طریق برق منطقه‌ای خبر داد و گفت: این مشکل بزودی رفع خواهد شد.

 مدیرعامل آب و فاضلاب استان آذربایجان شرقی هم از مساعدت ۱۱۷۰ میلیارد ریال توسط خیرین آبرسان برای اجرای طرح‌های آبرسانی در روستا‌های استان خبر داد.

محمدخانی با اشاره به اهمیت مشارکت خیرین در تامین بخشی از هزینه‌های اجرای پایدارسازی آب شرب بهداشتی در سطح روستا‌های استان گفت: در ۲ سال گذشته بیش از ۱۱۷۰ میلیارد ریال توسط خیرین آبرسان برای تامین بخشی از اقلام شامل لوله، مخزن ذخیره سازی آب و اجرای طرح‌های آبرسانی و افزایش ظرفیت تامین آب به روستا‌های کم برخوردار هزینه شده است.

وی افزود: در طی سال‌های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ با حمایت و مشارکت خیرین آبرسان در ۱۹۳ روستای استان اقدامات مربوط به تامین و پایدارسازی آب شرب بهداشتی انجام یافته است.

وی گفت: کار‌های احداث تصفیه خانه فاضلاب مدرن شهری هشترود هم نهایی شده و تا چند ماه آینده شروع خواهد شد.

وی گفت: از طریق بنیاد ابراهیمی تا ۲ ماه آینده ۵ روستای محروم هشترود آبرسانی، لوله گذاری و احداث مخزن خواهد شد.

خانی گفت: هر روستا تا مبلغ ۱ میلیارد تومان مشارکت کند آبفای استان هم به همان اندازه د قالب مشارکت کمک مالی برای اتمام پروژه خواهد نمود.

فرامرز شهسواری نماینده مردم هشترود و چاراویماق در مجلس شورای اسلامی هم خواستار شبکه فاضلاب مدرن شهری و احداث تصفیه خانه فاضلاب را در شهر هشترود شد.

وی خواستار آبرسانی برای مصرف آب شرب از سد کلقان برای شهر هشترود و روستا‌های در مسیر را شد و گفت: اکنون تصفیه خانه آب هشترود مجهز و مدرن است، اما جوابگوی شهروندان هشترودی نیست.

فرید قشلاقی فرماندار شهرستان هشترود هم بر لایروبی رودخانه‌های سراسکند چایی و آغبلاق چایی که از وسط شهر می‌گذرد را شد و گفت: بوی بد تعفن در فصل تابستان شهروندان را اذیت میکند از این رو لایروبی این رودخانه ضروری است.

وی در ادامه حق آبه تالاب‌های هشترود علی الخصوص تالاب‌های موجود د پایاب سد سهند را شد.

برچسب ها: آب شرب ، آب سد
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.