سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز عملیات «ضد تروریستی» روسیه در منطقه کورسک

مسکو اعلام کرد نبرد با نیرو‌های اوکراینی در منطقه کورسک در غرب روسیه ادامه دارد و اقدامات ویژه‌ای برای تقویت اختیارات ارتش اتخاذ شده است.

مسکو می‌گوید از امروز (شنبه) برای سرکوب حمله اوکراین به منطقه «کورسک» در غرب روسیه، یک «عملیات ضد تروریستی» را آغاز کرده و هشدار داد که جنگ در این منطقه یک نیروگاه هسته‌ای را به خطر می‌اندازد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری تاس، در منطقه شرایط اضطراری اعلام شده و بیش از ۷۶ هزار نفر به طور موقت به مکان‌های امن تخلیه شده‌اند. افزون بر این، کمک‌های اضطراری به کورسک ارسال شده و قطار‌های بیشتری از این منطقه به پایتخت روسیه حرکت خواهد کرد. کمیته ملی ضد تروریسم روسیه می‌گوید عملیات ضد تروریستی را در مناطق بلگورود، بریانسک و کورسک به منظور تضمین امنیت شهروندان و سرکوب گروه‌های خرابکار دشمن انجام خواهد داد. 

نیرو‌های امنیتی و ارتش در طول عملیات ضد تروریستی اختیارات اضطراری گسترده‌ای دارند. طی این مدت رفت و آمد محدود شده، وسایل نقلیه را می‌توان توقیف کرد، برخی مناطق ممنوعه اعلام خواهد شد و امنیت در سایت‌های زیرساختی کلیدی تقویت می‌شود.

یگان‌های اوکراینی صبح روز سه‌شنبه در یک اقدام غیرمنتظره به منطقه کورسک غربی روسیه یورش بردند، که بزرگترین حمله برون مرزی کی‌یف از زمان آغاز جنگ بوده است. کارشناسان می‌گویند با وجود کمبود مهمات و نیروی انسانی اوکراین، حمله اخیر این کشور به خاک روسیه توجیه منطقی ندارد. وزارت دفاع روسیه روز گذشته خبر داد که بیش از ۹۰۰ سرباز و ۱۰۰ خودروی نظامی اوکراین را در نبرد کورسک از بین برده و تلفات سنگینی به ارتش آن وارد کرده است.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.