سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برپایی ۶ موکب سلامت در سیستان و بلوچستان برای ارائه خدمات سلامت به زوار پاکستانی

با توجه به ورود زائرین پاکستانی از مرز‌های شرقی به استان سیستان و بلوچستان، ۶ موکب سلامت، خدمات سلامت را به زوار ابا عبدالله الحسین (ع) ارائه می‌دهند.

 علی عبدالرزاق نژاد، دبیر کمیته بهداشت و درمان ستاد اربعین استان سیستان و بلوچستان از استقرار ۶ موکب سلامت در مسیر زائرین پاکستانی در استان سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: امسال نیز استان سیستان و بلوچستان همانند سال‌های گذشته از برکات میزبانی زوّار اربعین از کشور پاکستان بهره مند می‌شود، علاوه بر برپایی ۲ موکب سلامت در مرز میرجاوه و ریمدان، ۴ موکب سلامت در زاهدان خدمات سلامت را به این عزیزان ارائه می‌کنند.
وی میزبانی به زا ئرین ابا عبدالله الحسین (ع) را افتخاری بزرگ برای مردم استان برشمرد و تصریح کرد: در هر موکب سلامت، پزشک، پرستار، ماما، کارشناس بهداشت بهداشت محیط و کارشناس بیماری‌ها حضور دارند و علاوه بر ارائه خدمات درمانی، نظارت فعال بر تهیه و توزیع موادغذایی و اماکن، نظام مراقبت سندرمیک بیماری‌ها و خدمات نمونه گیری مالاریا، التور و تب دنگی را انجام می‌دهند.
دکتر علی عبدالرزاق نژاد افزود: با توجه گسترش بیماری تب دانگ، اقدامات کنترلی لازم در پایانه مرزی ریمدان و میرجاوه انجام می‌شود و به تمامی افراد در بدو ورود به خاک کشور، قطره فلج اطفال خورانده می‌شود و بر اساس نظام مراقبت سندرمیک بیماری‌ها غربالگری می‌شوند.

گفتنی است: در سال گذشته بیش از ۶ هزار ۹۶۰ هزار نفر زائر پاکستانی در موکب‌های سلامت دانشگاه خدمات سلامت دریافت نمودند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.