سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرقت‌ها و درگیری‌های طایفه‌ای و خانواده‌ای زیبنده شهرستان ایرانشهر نیست

نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان و امام جمعه زاهدان گفت: شهرستان ایرانشهر برخوردار از سابقه تاریخی، فرهنگی و تمدنی بوده و سرقت‌ها و درگیری‌های طایفه‌ای و خانواده‌ای زیبنده این شهرستان نیست.

آیت‌الله مصطفی محامی همزمان با سفر به ایرانشهر در جلسه شورای اداری این شهرستان حضور پیدا کرده و عنوان کرد: اگر زندگی آخرت را در پیش نداشتیم طبیعی بود که به دنبال خوش گذرانی در دنیا باشیم، اما اگر به زندگی آخرت و زندگی ابدی معتقد باشیم و بدانیم که باید بار خود را در دنیا ببندیم و به سوی زندگی ابدی در آخرت رهسپار شویم طبعا افق دید و اهداف بلند تری خواهیم داشت که طبیعتا رسیدن به اهداف بلند نیازمند تلاش بیشتر است.
وی افزود: در روایت داریم که وقتی فردای قیامت پرونده عمل مومن را به دستش می‌دهند بیان می‌کند که من اهل این کار‌ها نبودم و نکند اشتباهی شده، اما در پاسخ می‌شنود که این نامه عمل کاملا درست است چرا که تو در دنیا به طور مشخص چیزی را خواستی، اما به تو ندادیم چرا که مصلحت ندانستیم و گذاشتیم تا در آخرت به تو بدهیم و بعد مومن دعا می‌کند که‌ای کاش هیچ خواسته‌ام را در دنیا به من نمی‌دادند.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: در روایت دیگری داریم که دنیا مزرعه آخرت است که اگر این گونه باشد حال و هوای انسان متفاوت خواهد بود و دیگر به زندگی حیوانی بسنده نمی‌کند و به دنبال رسیدن به هدف بالاتری است و در اینجا اخلاق، ایثار، از خودگذشتگی و جانفشانی برای رسیدن به اهداف عالی معنا پیدا می‌کند.
وی ادامه داد: برای اینکه آخرت با کیفیتی بسازیم باید ابتدا ببینیم چه کاری زیباتر و خوب‌تر است و باید توجه داشته باشیم که در تمیز و زیبا بودن کار خیلی عوامل تاثیر دارد و مهمترین آن نیت انسان است که کار را برای خدا انجام دهد.
آیت الله محامی تصریح کرد: باید تلاش کنیم کار ما به دور از ریا باشد و برای ما مهم نباشد که مردم ما را تشویق می‌کنند یا خیر که البته این کار سختی است.
وی گفت: امام حسن مجتبی (ع) الگوی شجاعت و شهامت بود چرا که به طور طبیعی در میدان مبارزه شجاعت لازم است، اما در میدان سیاسی وقتی تصمیم درست بگیری، اما دوستان تو آن را درک نکنند و تو دست از مسیرت بر نداری ولو اینکه دوستانت به تو توهین کنند کار بزرگی است و امام حسن مجتبی (ع) این شجاعت و شهامت را داشتند و مسیر صلح را دنبال کردند.
وی افزود: در حدیثی از پیامبر اکرم (ص) آمده است " رحم اللّه امرءا عمل عملا صالحا فأتقنه" خدا رحمت کند کسی که وقتی کاری انجام می‌دهد آن کار را درست و متقن انجام دهد.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: هر کس به این سنت عمل کرده و درست کار کند نتیجه مطلوب را به دست خواهد آورد و نیت خوب، کار خوب، انجام کار به صورت تمیز و حداکثر بهره‌وری از فرصت‌ها عامل سعادت در آخرت خواهد بود.
وی افزود: در آستانه معرفی هیات دولت به مجلس شورای اسلامی هستیم و یکی از مصادیق کار اینجاست و باید در هر جایگاهی که قرار داریم کار و تلاش کنیم تا مشکلی از مشکلات مردم حل شود چرا که خدمت به خلق خدا عامل خشنودی خداوند متعال خواهد بود و اگر می‌خواهیم در این زمان محدود آینده خود را بسازیم باید از این فرصت خدمت نهایت استفاده را داشته باشیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.