سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رصد و دیده بانی ملخ‌صحرایی در بیش از سه میلیون هکتار از اراضی سیستان و بلوچستان

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: کار دیده‌بانی ملخ صحرایی از ابتدای امسال تاکنون در سطح سه میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار از مراتع این استان انجام شده است.

غلامحسین تیموری  اظهار کرد: درپی هشدار‌های سازمان غذا و کشاورزی ملل متحد فائو و سازمان حفظ نباتات کشورمبنی بر محتمل بودن حمله ملخ صحرایی مهاجر در نیمه دوم امسال به کشور و با توجه به افزایش میزان بارندگی از اواخر سال گذشته تاکنون بویژه در نیمه جنوبی استان که شرایط را برای هجوم این آفت فراهم کرده عملیات دیده بانی انجام شده است.
وی بیان کرد: ناوگان مبارزه با ملخ صحرایی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان با تجهیز امکانات و تهیه سموم مورد نیاز در آمادگی کامل برای مبارزه با این آفت خطرناک هستند.
مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: رصد و دیده بانی ملخ صحرایی در سطح استان بویژه شهرستان‌های جنوبی استان با حدود ۶۰ تیم ادامه داشته و سطح دیده بانی انجام شده از ابتدای امسال تاکنون به سه میلیون و ۳۵۰ هزار هکتار رسیده است.
وی افزود: آمادگاه مبازره با آفات و بیماری‌های گیاهی جنوب شرق کشور در شهرستان ایرانشهر راه‌اندازی شده و در حال حاضر ۱۲دستگاه خودرو‌های عملیات صحرایی مجهز به انواع سمپاش و حدود ۲۰۰ دستگاه انواع سمپاش یو ال وی پاش پشت وانتی و پشت موتوری و تور بولاینر پشت تراکتوری در این مرکز موجود و برای مبارزه با این آفت خطرناک آماده بکار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.