سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بازارچه مرزی کوهک کانونی برای صادرات محصولات تولیدی و دانش بنیان

سرپرست فرمانداری سراوان گفت: به منظور رونق تجارت در بازارچه‌ها نیاز است که زیرساخت‌های عمرانی و خدماتی نیز توسعه و کامل شوند.

مجتبی شجاعی بیان کرد: کوهک یکی از نقاط مرزی است که می‌تواند اهداف جمهوری اسلامی ایران را در حجم مبادلات اقتصادی که با کشور پاکستان در چشم‌انداز خود مبنی بر ۱۰ میلیارد دلار پیش‌بینی کرده محقق کند.

وی افزود: در صورت تقویت زیرساخت‌هایی مانند برق، مخابرات و آب که البته برنامه‌های خوبی در سال‌های گذشته برداشته‌شده، می‌تواند به رونق صادرات و تقویت روابط اقتصادی با کشور پاکستان کمک کند.

سرپرست فرمانداری سراوان گفت: بازارچه مرزی کوهک ظرفیت بسیار خوبی داشته و با توجه به موقعیت جغرافیایی که این مرز در ایران و کشور پاکستان دارد، می‌تواند کانونی برای صادرات محصولات تولیدی و دانش بنیان و نقطه‌ای برای تولیدات جمهوری اسلامی باشد چرا که بازار مصرف کشور پاکستان تشنه کالا‌های باکیفیت ایران است.

در صورت تقویت زیرساخت‌هایی مانند برق، مخابرات و آب می‌توان به رونق صادرات و تقویت روابط اقتصادی با کشور پاکستان کمک کند

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی که زیرساخت‌ها نیاز به توجه دارد بویژه در حوزه مخابرات و ارتباطات؛ اما وضعیت تجارت با پاکستان وضعیت نسبتاً مطلوبی است؛ اما آنچه می‌تواند در آینده به‌عنوان چشم‌انداز اصلی مبادلات با کشور پاکستان مطرح باشد رسمی شدن مرز کوهک است که اگر مسوولان استانی و کشوری همکاری داشته باشند رشد دوچندان ایجاد می‌شود که اشتغال ایجاد و نرخ بیکاری را کاهش می‌دهد.

شجاعی با بیان اینکه با رسمی شدن این مرز جوانان جویای کار می‌توانند در زمینه تجارت و بازرگانی با کشور پاکستان فعالیت کنند، تصریح کرد: روابط جمهوری اسلامی ایران با پاکستان روابط بسیار حسنه‌ای است و مبادلات اقتصادی می‌تواند به تقویت دوجانبه با توجه به قرابت‌های فرهنگی در این مرز کمک کند.

رئیس گمرک سراوان گفت: با تسهیلاتی که برای تجار، رانندگان و فعالان اقتصادی در بازارچه کهک و گمرک سراوان قائل شدیم، توانستیم روزانه بیش از ۱۵۰ کامیون از مرز بازارچه کهک خروجی کالا‌های صادراتی داشته باشیم.

منوری ادامه داد: عمده کالا‌های صادراتی از مرز بازارچه کهک شامل مصالح ساختمانی، سیمان، کاشی، سرامیک، قیر، مواد غذایی همچون بیسکویت و کیک است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.