سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اقدامات شهرداری تهران برای مراسم اربعین اعلام شد

معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در تشریح خدمت‌رسانی به زائران اربعین از اعزام نیرو‌ها و تجهیزات خود به مرز‌های غربی و جنوبی ایران و شهر‌های عراق خبر داد.

حسین نظری درباره اقدامات شهرداری در مراسم اربعین گفت: کمیته خدمات شهری یکی از ۱۸ کمیته ستاد مرکزی اربعین حسینی کشور است که بر اساس وظایف و ماموریت‌های محوله به خدمات‌رسانی در مرز‌های هشت‌گانه و کشور عراق خواهد پرداخت.

معاونت خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران افزود: بخش مهمی از ماموریت‌های کمیته خدمات شهری ستاد مرکزی اربعین کشور خدمات‌رسانی به زائران در مرز‌های هشت‌گانه است و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته مناطق درگیر و شهرداری‌های کلانشهر‌ها در این مرز‌ها مستقر خواهند شد و به خدمات‌رسانی و نظافت مسیر پیاده‌روی زائرین خواهند پرداخت.

۳۶ دستگاه خودروی مکانیزه خدمات شهری به شهر‌های مختلف عراق اعزام شدند

در راستای اقدامات پیش‌بینی شده، مراسم اعزام تجهیزات و ماشین‌آلات خدمات شهری به شهر‌های نجف، کربلا، کوفه، کاظمین و سامرا برگزار و تعداد ۳۶ دستگاه خودروی مکانیزه خدمات شهری شامل خودرو‌های کمپرسی زباله‌کش، جنتکس، مخزن‌شوی و جدول‌شوی، بابکت و سایر ادوات خدمات شهری به همراه راننده و ۱۲ کمک راننده و تعدادی نیروی انسانی در حوزه خدمات شهری برای خدمت‌رسانی به زائران مراسم پیاده‌روی اربعین به شهر‌های مختلف عراق اعزام شدند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به اینکه عاشقان امام حسین (ع) در اربعین حسینی خادم‌یار زائران کربلا می‌شوند؛ تصریح کرد: از میان افراد واجد شرایط پس از ثبت‌نام و ارسال مدارک، قرعه‌کشی برگزار می‌شود و افراد برگزیده، برای مراسم اربعین حسینی به کربلا اعزام خواهند شد تا نظافت و رفت و روب طریق‌العشق و شهر‌های نجف و کربلا را در آن ایام بر عهده داشته باشند. این طرح فرصتی است مغتنم برای عاشقان سیدالشهداء (ع) تا با خدمت بی‌منت به زائران اربعین حسینی، فیض عظیم خادمی امام حسین (ع) را کسب کرده و در این راه پرفضیلت گام بردارند.

به گفته وی متقاضیان شرکت در این طرح می‌توانند از طریق پیام‌رسان‌های داخلی بله و ایتا به صفحه اختصاصی «خادمان روضه رضوان» به نشانی khademanerozerezvan مراجعه و ثبت‌نام کنند.

خدمات‌رسانی ۳۵۰ آتش‌نشان در مرز‌های داخلی و نقاط مشخص شده در کشور عراق

قدرت‌اله محمدی مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران نیز در خصوص خدمت‌رسانی آتش‌نشانان در مراسم اربعین بیان کرد: امسال تعداد ۳۵۰ نفر از آتش‌نشانان به همراه نیرو‌های خدمات شهری به ۱۴ نقطه شامل پایانه‌های مرزی تمرچین، خسروی، مهران، پل زائر مهران، چذابه و شلمچه، ۶ نقطه در شهر‌های کشور عراق و دو موکب در مسیر شهر‌های نجف اشرف و کربلای معلی اعزام می‌شوند و به زوار اربعین حضرت امام حسین (ع) خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه آتش‌نشانان خدمت به زوار اربعین حسینی را افتخار خود می‌دانند، افزود: آتش نشانان به همراه ۷۰ دستگاه انواع خودرو‌های سبک و سنگین و تجهیزات کامل به نقاط مشخص شده اعزام می‌شوند و ضمن اعلام آماده‌باش جهت امداد رسانی به زائران، با دستگاه‌های مه‌پاش اقدام به خنک کردن مسیر زائران عزیز عتبات عالیات می‌کنند.
اقدامات شهرداری تهران برای مراسم اربعین اعلام شد

استقرار گروه عملیاتی امور متوفیان سازمان بهشت زهرا (س) در مراسم اربعین حسینی

یکی دیگر از اقدامات پیش‌بینی شده؛ اعزام تیمی از سازمان بهشت زهرا (س) به مرز‌ها و کشور عراق بود که طی مراسمی گروه عملیاتی امور متوفیان این سازمان جهت انجام امور فوت‌شدگان احتمالی اربعین و انتقال به کشور اعزام شدند.

گروه عملیاتی امور متوفیان سازمان بهشت زهرا (س) در مراسم اربعین حسینی شامل ۲۰ نفر از کارکنان به همراه ۱۰ دستگاه آمبولانس طی ۲۵ روز با استقرار در شهر‌های کربلا و نجف نسبت به انتقال متوفیان احتمالی اربعین به مرز‌های کشورمان اقدام خواهند کرد.

اربعین حسینی امسال چهارم شهریور است و همانند سال‌های گذشته تعداد زیادی از زائران حسینی در قالب پیاده‌روی در این آیین مذهبی شرکت می‌کنند به همین منظور همه دستگاه‌های اجرایی استان تهران نیز در راستای خدمات‌رسانی به زائران اربعین حسینی اقدامات و برنامه‌هایی دارند که شهرداری تهران نیز در این راستا برنامه‌های مشخصی را در نجف، کربلا، سامرا و کاظمین به عهده دارد.

برچسب ها: اربعین ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.