سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

استاندار:

۳۵۰ روستای استان کرمانشاه در دولت شهید رئیسی از تنش آبی خارج شد

استاندار کرمانشاه گفت: ۳۵۰ روستای استان کرمانشاه در دولت شهید آیت الله رئیسی از تنش آبی خارج شد به گونه‌ای که هر سه روز شاهد برخورداری یک روستا از آب سالم و گوارا بوده‌ایم.

محمدطیب صحرایی روز شنبه در آیین بهره‌بردای از طرح آبرسانی به ۲۵ روستای گیلانغرب در روستای «نیان و قیلان» با اشاره به مجاهدت مردم گیلانغرب در دفاع از این آب و خاک، افزود: آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی یک دغدغه مشترک برای مسوولان بوده و با توجه به این مهم بیشترین ردیف بودجه‌های استانی و ملی را به اولویت آبرسانی داده ایم که با توجه به شرایط اقلیمی و جوی، گیلانغرب از مابقی شهرستان‌ها در زمینه آبرسانی جلوتر است.

وی با اشاره به اینکه ۸۰ روستای دیگر شهرستان گیلانغرب در جهاد آبرسانی در مراحل پایانی عملیات اجرایی قرار دارد گفت: آب یک نعمت الهی است و تلاش همه کسانی که در آبرسانی به روستا‌ها و شهر‌های دارای تنش نقش داشته اند بسیار مهم است، اما مردم نیز باید قدر استفاده از این نعمت الهی را بدانند و با صرفه جویی و مصرف بهینه زمینه برخورداری دیگر هم استانی‌ها را فراهم کنند که مبادا دیگران از این نعمت بی بهره بمانند.

جانشین قرارگاه نجف اشرف استان کرمانشاه نیز در این مراسم جهاد آبرسانی به روستا‌ها و روستاییان را از اقدام‌های ارزشمندی بیان کرد که مورد خرسندی نظام جمهوری اسلامی و رهبر معظم انقلاب اسلامی است که در این طرح تمامی روستا‌های مناطق محروم، مرزی و کمتر برخوردار در نتیجه یک کار جهادی و انقلابی از نعمت آب شرب برخوردار می‌شوند.

سردار حسن‌زاده افزود: در مرحله اول جهاد آبرسانی به روستا‌های دارای تنش آبی هفت هزار روستا زیر پوشش قرار می‌گیرند که این کار بزرگ و ارزشمند است که در این مرحله برخورداری روستا‌های مناطق محروم و مرزی به ۱۰ هزار روستا رسید که در استان کرمانشاه نیز برخی از روستا‌های سخت گذر، محروم و مرزی شامل این طرح ارزشمند شدند.

وی اظهار کرد: با اجرای جهاد آبرسانی برخی از روستا‌ها بعد از ۴۵ سال از نعمت آب برخوردار شدند و این یک تحول بزرگ در امر آبرسانی بوده که صورت گرفته و در این راه تلاش نمایندگان مجلس، استاندار کرمانشاه، فرمانداران و مسئولان سپاه قابل قدردانی است.

او با اشاره به تاکید امامان انقلاب بر خدمت رسانی به مردم کوخ نشین و محروم ادامه داد: قرارداد مرحله دوم رفع تنش آبی و جهاد آبرسانی منعقد شده و منابع استانی اعتبار تخصیص یافته و با همت سپاه نبی اکرم (ص) و قرارگاه نجف اشرف عملیات آن شروع شده است.

وی اظهار امیدواری کرد با پشتیبانی مالی دستگاه‌های ذیربط هیچ تنش آبی در استان کرمانشاه نداشته باشیم و در این راه همراهی و همکاری و صبر مردم نیز ستودنی است و امید داریم در دولت جدید نیز شاهد پشتیبانی اقدام‌های زیرساختی در مناطق محروم باشیم.

نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: سپاه پاسداران ثابت کرده که همیشه در کنار مردم بوده ضمن اینکه مردم گیلانغرب نیز در جنگ هشت ساله عملکرد درخشانی در دفاع از این آب و خاک داشتند و امروز نیز به عنوان مرزدار با وجود مشکلات و محرومیت در کنار نیرو‌های مسلح نقش مهمی در دفاع از مرز‌ها دارند و شایسته بهترین‌ها هستند.

فتح‌الله حسینی با قدردانی از تلاش‌های سپاه پاسداران و استاندار کرمانشاه و مسوولان آب و فاضلاب در آبرسانی به روستا‌های گیلانغرب گفت: مردم در بحث سامانه گرمسیری و اجرای آن در زمین‌های کشاورزی مشکل دارند و این طرح با این عظمت توسط نظام عملیاتی شده از این رو مردم انتظار دارند نتیجه آن را در زمین‌های خود مشاهده کنند از این رو پیگیری این مهم نیز به عنوان یکی از مطالبه‌های مردم گیلانغرب هستیم.

وی ادامه داد: همچنین باید مردم از محل بازارچه مرزی سومار منتفع شوند و امیدواریم که دولت با معرفی کابینه قوی همانند دولت شهید رئیسی شبانه‌روز و تمام قد در خدمت مردم باشد.

برچسب ها: تنش آبی ، آب سالم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.