سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس اتاق اصناف مرکز استان زنجان:

۵۸ هزار واحد صنفی در استان زنجان فعالیت می‌کند

رئیس اتاق اصناف مرکز استان زنجان با بیان اینکه هم اکنون ۵۸ هزار واحد صنفی در استان فعالیت می‌کند، گفت: از این تعداد ۲۹ هزار واحد آن در شهر زنجان قرار دارد.

سجاد مقدمی روز شنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار با بیان اینکه اتاق اصناف را اردیبهشت ماه امسال تحویل گرفته ایم، گفت: هم اکنون ۴۲ اتحادیه در استان فعالیت می کنند که نظارت های جدی بر آنها وجود دارد.

وی با بیان پیش از این نمایشگاه های خودرو، فاقد اتحادیه بودند، اضافه کرد: هم اکنون با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نمایشگاه خودرو، موتور و دوچرخه در استان با صدور مجوز تشکیل شده است.

این مسئول همچنین به استرداد اموال اتحادیه‌های ادغام شده در استان اشاره کرد و گفت: اموال این اتحادیه‌ها چندین سال بود در دست اتحادیه‌های قبلی مانده بود که با همراهی دستگاه قضایی استرداد شد.

مقدمی با بیان اینکه در این مدت چندین اتحادیه ادغام شدند که چهار اتحادیه از تحویل اموال خودداری می‌کردند، افزود: هر چهار اتحادیه باید اموال بیت‌ المال را به میزان ۱۲۰ میلیارد ریال تحویل می‌دادند که این مهم با حمایت دستگاه قضایی محقق شد.

وی ادامه داد: هم اکنون پروانه فعالیت پنج هزار واحد صنفی در استان منقضی شده یا اینکه فعالیت آنها غیرمجاز است.

این مسئول با بیان اینکه بیشترین تخلفات صنفی ثبت شده در سامانه صمت ۱۲۴ مربوط به حوزه املاک، کابینت و خدمات مکانیک است، اظهار داشت: بیشترین 

تخلفات ثبت شده در بازرسی ها نیز مربوط به گرانفروشی، کم فروشی، درج نکردن قیمت و تقلب در فروش بوده است.
وی خاطرنشان کرد: در زمان حاضر به تمامی اتحادیه ها اعلام شده در هنگام ارائه خدمات باید با مشتری قرارداد خدمت منعقد کنند.

رئیس اتاق اصناف استان زنجان با بیان اینکه یکی از اقدامات مهم اتاق اصناف استان برخورد با حراج های غیر قانونی است، گفت: حراج غیرقانونی از مصادیق تخلفات صنفی بوده که در این راستا برخورد قانونی با ۶ حراج غیرقانونی صورت گرفت.

مسئول نظارت و بازرسی اتاق اصناف استان زنجان نیز با بیان اینکه طی چهار ماهه اول امسال ۲ هزار و ۳۹۲ بازرسی از صنوف استان انجام گرفت، گفت: از این تعداد ۷۷۹ مورد گزارش مردمی بوده است.

سید مشهود شریفی خاطرنشان کرد: ۱۸۸ پرونده به تعزیرات استان معرفی شد که ارزش ریالی آن ۱۰ میلیارد ریال بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.