سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خرید تضمینی گندم در زنجان از ۴۰۰ هزار تن فراتر رفت

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: خرید تضمینی گندم در این استان تا ۱۹ مرداد ماه جاری به بیش از ۴۰۶ هزار و ۲۲۸ تن رسید.

ولی اله زمانی مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: هم اکنون عملیات خرید تضمینی گندم از طریق ۳۹ مرکز انجام می‌شود و سه مرکز دیگر همزمان با برداشت و تحویل محصول گندم در مناطق دیگر سطح استان فعالیت خود را آغاز خواهند کرد.

وی اظهار داشت: تاکنون ۶۳ هزار و ۶۱۷ محموله گندم از ۱۹ هزار و ۱۲۳ گندمکار خریداری و در سلیوهای ملکی و بخش خصوصی، جهت برنامه‌ریزی در تامین آرد و نان شهروندان ذخیره شده است.

زمانی با بیان اینکه برای سهولت در خرید و ذخیره سازی گندم های تولیدی سال جاری به سایر استانها انتقال می یابد، خاطرنشان کرد: بیش از ۹۷ هزار تن گندم مازاد بر نیاز استان از طریق حمل و نقل ریلی و جاده ای به استان های کرمان، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، تهران، البرز، گیلان، قزوین و مازندران انتقال داده شده است.

وی با بیان اینکه خرید تضمینی گندم به وسیله بخش دولتی و خصوصی انجام می شود، گفت: کشاورزان می توانند گندم خود را به مراکز دولتی و خصوصی اعم از کارخانجات آردسازی، سیلوهای ذخیرسازی گندم و مراکز مباشر (اتحادیه تعاون روستایی) تحویل نمایند.

زمانی با بیان اینکه تاکنون ارزش ریالی خرید تضمینی گندم ۷۱ هزار و ۸۰ میلیارد ریال است، افزود: ۲۶ درصد از بهای هر محموله که معادل ۹ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال است به کشاورزان زنجانی که تا تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ گندم خود را تحویل سیلوهای ملکی و خصوصی داده بودند، پرداخت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه پیگیری های لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده انجام شده است، تاکید کرد: گندمکاران جهت سهولت در پرداخت مطالبات، می بایست با ارائه کپی کارت ملی، شماره حساب بانک کشاورزی و ثبت نام در سامانه پهنه بندی جهاد کشاورزی، جهت تحویل گندم به مراکز ملکی و خصوصی اقدام نمایند.

زمانی تصریح کرد: ساعات کار مراکز خرید تضمینی گندم در استان زنجان با در نظر گرفتن شرایط جوی مناطق از اول وقت اداری شروع می شود و تا تخلیه آخرین محموله نیز ادامه پیدا خواهد کرد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.