سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رسانه باید با مسئله یابی در مسیر گره گشایی از مشکلات حرکت کند

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفان گفت: رسانه جهت دهنده و تصویرساز است و باید با مسئله یابی در مسیر روایت درست از رویداد‌ها و گره گشایی از مشکلات گام بردارد.

رشید عالی معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفان در مراسم تجلیل از خبرنگاران گفت: این ایام متعلق به خبرنگارانی است که از مردم می‌گویند و پیگیریشان برای مردم است و هیچ خبرنگار و عکاسی هرگز از مشکلات خود نمی‌گوید، اما دغدغه‌مند دیگران است و این رویکرد جای تشکر و قدردانی دارد.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفان اضافه کرد: امروز که در دوران نامردترین جنگ تاریخ بنام «جنگ نرم» هستیم بدون تردید نقش رسانه‌ها تاثیرگذار است و به فرموده رهبری وقتی برای نوجوان و جوان ما روایت‌های نادرست ترسیم می‌کنند تا ارزش‌ها و آرمان‌ها و باور‌های یک نسل را تخریب کنند با رویکرد خوب بسیج و سپاه با برگزاری اردو‌های راهیان نور و اردوی راهیان پیشرفت تاحدود زیادی از این تخریب جلوگیری شده است.

وی افزود: جوان و نوجوان ما با حضور در این اردو‌ها وقتی با پیشرفت‌ها و دستاورد‌های نظام در عرصه‌های مختلف روبرو می‌شود به انقلاب و نظام خود افتخار می‌کند و این روند باید تداوم یابد.

این مسئول یادآورشد: وقتی طرح‌های بزرگی مانند ستاره خلیج فارس، قدرت پهبادی، پیشرفت‌های علمی، نیروگاهی، سدسازی و دستاورد‌های شرکت‌های دانش بنیان را به جوانان و نوجوانان کشور نشان می‌دهیم آنها با دروغ پردازی‌های دشمن در ناتوان نشان دادن کشور آشنا می‌شوند و نگاهشان تغییر می‌کند.

وی گفت: امروز هرچند مشکلات زیادی داریم، اما باید با بیان دستاورد‌ها و موفقیت‌های نظام در مسیر امیدآفرینی گام برداریم و دروغ دشمن را برملا کنیم و این رسالت مهم با خبرنگاران و اصحاب رسانه است.

عالی در ادامه افزود: خیلی‌ها با پایتخت مبل و منبت و تابلو فرش جهان و شهری که ۱۰ برابر جمعیت خود شغل ایجاد کرده و شهر بدون بیکار آشنا نیستند و نمی‌دانند یک صندوق قرض الحسنه در همین شهر تاکستان و یک بانونی خیر با ضمانت‌های بانکی توانسته اند به اشتغالزایی کمک کنند و بیان این توانمندی‌ها با رسانه است.

امروز مخاطب دنبال روایت درست است 

این مسئول گفت: امروز با ظهور فضای مجازی دو نیاز «تصویر» و «احساس» و داستان درست روایت در هر رویداد کاملا احساس می‌شود و به کمک رسانه‌ها برای تولید و روایت داستان‌های واقعی و حقیقی نیاز داریم تا مخاطب با واقعیت‌ها آشنا شود.

وی بیان کرد: روایت داستان‌های واقعی با کمک رسانه‌ها و مردم بسیار مهم است و ما در بسیج مستضعفان با رویکرد واگذاری کار‌ها به مردم تلاش کرده ایم از این ظرفیت ارزشمند استنفاده منطقی کنیم.

عالی اظهارداشت: مجموعه‌ای توانمند است که با واگذاری کار‌ها به مردم نقش آفرینی کند و بسیج مستضعفان امروز با ظرفیت جذب ۲۰۰ هزار خبرنگار مردمی تلاش کرده نسبت به اطلاع رسانی درست اقدام کند.

معاون روابط عمومی سازمان بسیج مستضعفان کشور گفت: در عصر کنونی در یک پیچ تاریخی رسانه‌ای قرار داریم که یک فرد با کوچکترین ابزار و تلفن همراه می‌تواند خبر و محتوا تولید کند و بازخورد کلان داشته باشد و ما فارغ از نگاه رسمی خبری و داشتن مرجع مسئولیت به مشارکت مردم نیاز داریم تا تحقق مردم سالازی در رسانه کمک کنیم. 

وی افزود: رسانه جهت دهنده و تصویرساز است و می‌تواند مسئله یاب و گره گشا باشد و رسانه‌ای که مقبولیت دارد باید در مسیر گرهگشایی حرکت کند.

سرهنگ حسینی معاون هماهنگ‌کننده سپاه استان هم در این مراسم با اشاره به نقش حساس و مهم خبرنگاران در روشنگری و مقابله با تهاجم فرهنگی اظهارداشت: دشمنان از ابتدای انقلاب تاکنون به بهانه‌های مختلف و طرح دسیسه و نقشه‌های مختلف تلاش کردند در برابر نظام اسلامی بایستند و به آن آسیب برسانند، اما با هوشیاری مردم و هدایت رهبری شکست خوردند.

وی افزود: مدتهاست درگیر جنگ روایت‌ها هستیم که بدخواهان با بهره گیری از ابزار رسانه‌ای خود با تحریف واقعیت‌ها و دروغ پراکنی سعی کرده اند به ارزش‌ها آسیب برسانند که رسانه‌های متعهد در خنثی کردن این توطئه نقش آفرین بوده اند. 

سرهنگ حسینی اضافه کرد: امروز در جنگ روایت‌ها بدون تردید خبرنگاران و اصحاب رسانه در خط مقدم این جبهه هستند تا در برابر امپراطوری دروغ به مقابله بپردازند و این دسیسه را خنثی کنند. 

وی افزود: امروز که با امپراطوری دروغ و جنگ روایت‌های دشمنان قرار داریم چشم آزادگان به هنرمندی اصحاب رسانه است تا از تهمت‌ها دفاع کنیم و واقعیت‌ها روایت شود.

در ادامه از خبرنگاران فعال استان تجلیل شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.