سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۴۱ رأس گاو مبتلا و مشکوک به تب مالت در کرج شناسایی شد

رئیس اداره دامپزشکی کرج گفت: از ابتدای سال تا کنون ۳۵۰ هزار نوبت انواع واکسیناسیون دام سبک و سنگین در این شهرستان تزریق شده است.

 فردین حسین زاده روز شنبه ۲۰ مرداد با اشاره به اینکه از ابتدای سال تا کنون ۳۵۰ هزار نوبت سر انواع واکسیناسیون دام سبک و سنگین در این شهرستان تزریق شده اظهار کرد: از مجموع واکسن‌های تزریق شده حدود ۶۳ هزار و ۵۰۰ دز آن مربوط به انجام مایه کوبی دام‌ها علیه بیماری‌های مشترک و قابل انتقال به انسان شامل تب مالت (بروسلوز)، سیاه زخم (شاربن)، کزار و هاری بوده است.

وی گفت: همچنین طی این مدت ۴۱ رأس گاو مبتلا و یا مشکوک به بیماری بروسلوز (تب مالت) و یک رأس گاو مبتلا به سل در شهرستان کرج شناسایی شد.

حسین زاده با اشاره با اهمیت بیماری‌های قابل انتقالبه انسان (زئونوز) و نقش دامپزشکی در کنترل و پیشگیری از این بیماری‌ها افزود: بیش از ۸۰۰ مورد انواع بیماری مشترک بین انسان و دام وجود دارد که هرگونه کم کاری در این حوزه منجر به افزایش شیوع بیماری در جامعه انسانی شده و علاوه بر تحمیل هزینه‌های درمانی و بیمارستانی، افراد را به صورت طولانی مدت درگیر بیماری‌های مزمن و رنج آور می‌کند.

وی بیان کرد: امسال به همین منظور دامپزشکی کرج علاوه بر انجام واکسیناسیون دام‌ها، ۱۴ هزار مورد خونگیری و تست‌های آزمایشگاهی دامی در زمینه شناسایی بیماری‌های سل، تب مالت و مشمشه در دام‌های منطقه انجام داده است.

برچسب ها: دامپزشکی ، تب مالت
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.