سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نقش مهم بانوان در مدیریت مصرف انرژی در خانواده

مشاورامور بانوان و خانواده شرکت توزیع نیروی برق استان فارس بر نقش مهم بانوان در مدیریت مصرف انرژی وفرهنگ‌سازی مصرف بهینه در خانواده تاکید کرد.

زهرا ممکن با اظهار این مطلب بیان داشت: فرزندان از ابتدا شیوه‌های «درست مصرف کردن» را از درون کانون خانواده می‌آموزند بنابراین، والدین به ویژه مادران می‌توانند با نشان دادن رفتار‌های صحیح از خود و الگوسازی صحیح در امر مصرف و پرهیز از مصرف گرایی مدیریت مصرف انرژی را به سایر اعضای خانواده آموزش دهند.

او تصریح کرد: اگر رفتار مصرفی بانوان در خانه تغییر کند به تنهایی می‌تواند نقش به‌سزایی در تغییر رفتار مصرفی دیگر اعضای خانواده به ویژه فرزندان داشته باشند و این باعث آموزش و انتقال غیرمستقیم بهینه سازی مصرف انرژی در خانواده و نهایتا جامعه شود.

ممکن، با بیان اینکه زن به عنوان مدیر اقتصادی خانواده در خرید و نحوه مصرف، نقش اساسی به عهده دارد خاطرنشان کرد: زنان می‌توانند با فرهنگ سازی مناسب و یا دقت در انتخاب وسایل برقی خانگی دارای بر چسب انرژی با بالاترین درجه کارایی و بازدهی، میزان مصرف خود و خانواده شان را آگاهانه مدیریت کنند که در طولانی مدت منجر به صرفه جویی و کاهش هزینه‌های خانواده نیز خواهد شد.

مشاور امور بانوان وخانواده شرکت توزیع نیروی برق استان فارس درخاتمه تصریح کرد: بانوان می‌توانند با رعایت برخی نکات تاثیرگزار نظیر: موکول کردن استفاده از وسایل پرمصرف برقی نظیر: اتو، ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی، جارو برقی و ... به ساعت‌های خارج از اوج بار، استفاده از روشنایی طبیعی در طول روز، تنظیم کردن دمای کولر گازی بین ۲۴ درجه (دمای آسایش)، استفاده از دور کند کولر آبی شرایطی را فراهم سازند تا ضمن جلوگیری از هدررفت هزینه‌ها و مصرف بی رویه برق با کمترین هزینه و بالاترین کیفیت، نیاز‌های افراد خانواده تأمین شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.