سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امکان ارسال آثار مرتبط با اربعین در فراخوان جشنواره فیلم اشراق

دبیر جشنواره فیلم اشراق گفت: هرکس بنا دارد اثری پیرامون بازنمایی مناسک دینی از جمله اربعین تولید کند، تا ۱۰ آبان فرصت ارسال آثار خود را در جشنواره فیلم اشراق خواهد داشت.

نشست خبری پنجمین جشنواره فیلم دینی اشراق با حضور مسعود معینی‌پور، دبیر جشنواره در دفتر تبلیغات اسلامی تهران برگزار شد. 

دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم از آغازین گام‌های تاسیس خود به عنوان نهادی پیش‌گام در عرصه پاسخگویی به نیاز‌های جامعه اسلامی با ایفای نقش واسط فعال میان حوزه‌های علمیه، نظام اسلامی و نیاز‌های جامعه به گسترش باور، بینش و ارزش‌های دینی و توسعه دانش و معرفت اسلامی از طریق ابزار کاربردی هنر پرداخته است. 

معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با نظر به سند چشم‌انداز و بیانیه این دفتر در راستای تامین نیاز‌های فکری، دینی، آموزش‌های مورد نیاز و فراهم‌سازی زمینه نظریه‌پردازی و اندیشه‌سازی در عرصه‌های مختلف علوم و معارف اسلامی و انسانی و همچنین نهادینه روش‌های تبلیغی - ترویجی با بهره‌گیری از قالب‌های هنری و ورود به عرصه‌های جدید فرهنگی و تبلیغی نسبت به برگزاری جشنواره فیلم دینی اشراق همت گمارده است.

بخش‌های جشنواره شامل دو بخش اصلی ویژه عموم هنرمندان و بخش جنبی ویژه طلاب است. بخش اصلی جشنواره شامل موضوعاتی از قبیل عدالت، سبک زندگی دینی، عفاف، تحکیم خانواده، نقد عرفان‌های نوظهور و فرق انحرافی، وهابیت و داعش، اخلاق، ولایت فقیه و انقلاب اسلامی، تمدن اسلامی، رسانه و فضای مجازی در بر می‌گیرد. موضوعات بخش جنبی جشنواره شامل طلبه و تبلیغ، طلبه و کارآفرینی، طلبه و خدمت‌رسانی، طلبه و تربیت، سبک زندگی طلاب، طلبه و فرهنگ، طلبه شهید، طلبه و فضای مجازی و بانوان طلبه است.

دبیر جشنواره فیلم دینی اشراق با اعلام این خبر که تا ۱۰ آبان امکان ارسال آثار جشنواره وجود دارد، گفت: این جشنواره بیش از ۱۰ سال سابقه برگزاری دارد. چند سالی هم در برگزاری آن وقفه افتاده بود. تا دو سال اخیر هم جشنواره را به صورت دو سالانه برگزار می‌کردیم. چهارمین دوره جشنواره فیلم دینی اشراق را اواخر سال ۱۴۰۱ با بیش از ۸۰۰ اثر برگزار کردیم. گونه آثار دریافتی در حوزه‌های مستند، فیلم کوتاه و فیلم داستانی، نقد و تولید آثار پژوهشی در حوزه دینی هست.

معینی‌پور با بیان اینکه علت اعلام فراخوان زود ما بخاطر نزدیک شدن به اربعین حسینی بودیم، افزود: هرکس بنا دارد اثری پیرامون بازنمایی مناسک دینی از جمله اربعین و وقوع اتفاقات پیرامونی آن تولید کند، بداند تا ۱۰ آبان امکان ارسال آثار هست. از طرفی به دنبال آن هستیم تا برای آثار ویژه کمک هزینه تولید اثر جدید در نظر بگیریم. یا اگر اثر شاخصی در حوزه فیلمنامه، پژوهش و ... به دستمان رسید، بتوانیم از لحاظ تولید آن را پشتیبانی کنیم.

خبرنگار: نفیسه خلیلی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.