سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیگیری قضایی حفاری غیرمجاز در عرصه تپه الله‌ قلی لیلان

معاون میراث‌فرهنگی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر برخورد قاطع در برابر تهدیدات حوزه میراث فرهنگی گفت: برای حفاری غیرمجاز در عرصه تپه تاریخی و ثبتی الله‌ قلی لیلان اقدام به پیگیری قضایی کردیم.

 نواداد با اشاره به اهمیت حفاظت از بنا‌ها و محوطه‌های باستانی اظهار کرد: یکم اردیبهشت‌ماه امسال تجاوز به عرصه تپه الله‌قلی لیلان و انجام خاکبرداری صورت گرفت که بلافاصله پیگیری قضایی این مسئله در دستورکار قرار گرفت که اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لیلان در راستای حفاظت از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی تا حصول نتیجه این مساله را پیگیری خواهد کرد.

معاون میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی ادامه داد: تپه ثبت ملی الله‌قلی واقع شده در شهرستان لیلان از منطر پژوهشی و مطالعاتی حائز اهمیت ویژه‌ای‌ است و خاکبرداری صورت گرفته در عرصه این محوطه باستانی از اردیبهشت‌ماه امسال در دست پیگیری و اقدام قضایی است.

وی افزود: آذربایجان‌شرقی با برخورداری از بنا‌ها و محوطه‌های تاریخی کم نظیر از اهمیت میراثی فراروانی برخوردار است که در این راستا پیگیری و حفاظت از بنا‌های تاریخی از اهمیت ویژه‌ای برای معاونت میراث‌فرهنگی استان برخوردار است.

نواداد خاطرنشان کرد: شهرستان لیلان با ۵۶ محوطه باستانی کشف شده که به سکونتگاه‌های بشر در هزاره ۶ تا ۷ قبل از میلاد مربوط است از اهمیت ویژه مطالعاتی و پژوهشی برخوردار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.