سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مصر حمله به نمازگزاران در غزه را محکوم کرد

در پی شهادت صد‌ها فلسطینی در مدرسه محل اسکان آوارگان، مصر با محکومیت این جنایت آن را نشانه‌ای بر عدم تمایل رژیم صهیونیستی بر پایان جنگ دانست.

وزارت امور خارجه مصر با صدور بیانیه‌ای تایید کرد که کشتار عمدی فلسطینیان بی دفاع نشان دهنده فقدان اراده سیاسی رژیم صهیونیستی برای پایان دادن به جنگ در غزه است.

براساس گزارش النشره، وزارت امور خارجه مصر در ادامه اضافه کرد: هدف قرار دادن غیرنظامیان غیرمسلح و قتل عام عمدی تعداد زیادی از غیرنظامیان ، شواهد قطعی بر عدم وجود اراده سیاسی در طرف اسرائیلی برای پایان دادن به این جنگ است.

این بیانیه پس از آن صادر شد که دفتر رسانه‌های دولتی در غزه اعلام کرد که بیش از ۱۰۰ فلسطینی درحالیکه درحال خواندن نماز صبح بودند بر اثر حمله جنگنده‌های صهیونیستی به مدرسه‌ای در غزه که محل اسکان آوارگان بود، شهید و ده‌ها نفر زخمی شدند.

 رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲)، جنگ ویرانگری را علیه نوار غزه آغاز کرده که منجر به شهادت بیش از ۳۹ هزار نفر، زخمی شدن بیش از ۹۱ هزار نفر، ناپدید شدن ۱۰ هزار نفر و نیز کوچ اجباری نزدیک به ۲ میلیون نفر از ساکنان این منطقه شده است.

علاوه بر این، ۷۰ درصد از منازل و زیرساخت‌های نوار غزه در این جنگ به شدت تخریب شده‌اند و محاصره رقت بار و بحران انسانی شدید در کنار قحطی و گرسنگی بی سابقه، جان ساکنان این منطقه را تهدید می‌کند.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۳:۲۶ ۲۰ مرداد ۱۴۰۳
در این مدت 10 ماه کشتار و قتل عام مردم غزه با حمایت کامل آمریکا جنایتکار بود ثابت کرد و نشان داد که صهیونیست ها جنایتکار به همراه آمریکا جنایتکار مردم غزه را می کشند و قتل عام می کنند.