سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نادری:

نیمی از جمعیت فارس تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند

مدیرکل تامین اجتماعی فارس اعلام کرد: ۵۱.۶ درصد جمعیت استان با ضریب پشتیبانی ۳.۸ تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

ایرج نادری در یک نشست خبری گفت: تامین اجتماعی فارس در شمار تامین اجتماعی‌های اثرگذار کشور به لحاظ وسعت و جمعیت محسوب می‌شود.

او با اشاره به وجود دو میلیون و ۵۲۱ هزار و ۱۴۴ نفر بیمه شده تامین اجتماعی در فارس، افزود: ۵۱.۶ درصد جمعیت استان با ضریب پشتیبانی ۳.۸ تحت پوشش تامین اجتماعی قرار دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس همچنین تعداد مقرری بگیران بیمه بیکاری در استان را ۹ هزار و ۶۵ نفر و تعداد مستمری بگیران را ۲۵۹ هزار و ۴۲۵ نفر اعلام کرد و گفت: ۷۵ هزار و ۵۸۸ کارگاه فعال در سطح فارس داریم که از این تعداد ۱۷ هزار کارگاه، معافیت از سهم دولت هستند و دولت ماهیانه یکصد میلیارد تومان پرداخت بیمه آنها را به عهده دارد.

نادری که معتقد است بهترین کارفرمایان کشور مربوط به استان در فارس هستند که علی‌رغم مشکلات موجود، اما جانانه تلاش می‌کنند.

او همچنین به میزان مطالبات جاری و معوق از کارفرمایان اشاره و عنوان کرد: ۴۲۰۰ میلیارد تومان مطالبات جاری و معوق داریم که ۲۶۰۰ میلیارد تومان آن مطالبات جاری و ۶۰۰ میلیارد تومان آن هم مربوط به معوقات تامین اجتماعی از کارفرمایان است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس در بخش دیگری از سخنانش به تعهدات کوتاه مدت و بلند سازمان تامین اجتماعی اشاره و بیان کرد: تعهدات کوتاه مدت شامل پرداخت غرامت دستمزد ایام بارداری و بیماری، کفن و دفن، ازدواج و و تعهدات بلندمدت شامل مستمری بازنشستگی، از کار افتادگی و بازماندگی می‌شود.

نادری ادامه داد: در حوزه کوتاه مدت ماهیانه بالغ بر ۱۰۹ میلیارد تومان پرداختی داریم که ۸۲ میلیارد تومان آنان مربوط به مقرری بیمه بیکاری است.

به گفته او، تامین اجتماعی فارس ماهیانه ۲۳۰۰ میلیارد تومان نیز در حوزه تعهدات بلندمدت پرداخت می‌کند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس به لیست هوشمند که از اردیبهشت ماه در استان عملیاتی و اجرایی شده هم اشاره و بیان کرد: فرایند ارسال لیست و دریافت خدمات با اجرای این مهم تسهیل شده است.

نادری همچنین از ترتیب اثر دادن بخشودگی ۷۵۴۱ مورد از بدهی کارفرمایان خبر داد و گفت: طی یکسال گذشته تا پایان اردیبهشت ماه امسال ۴۲ جلسه کارگروه رفع موانع تولید و ۱۲ جلسه کارگروه غذایی و تسهیل امر تولید برگزار شده که ۷۳ مصوبه حاصل این کارگروه‌ها تصویب و همه آنها اجرایی شده است.

او با تصریح بر این نکته که رسیدگی به اعتراض کارفرمایان به نحو احسن و با دقت در تامین اجتماعی انجام می‌شود، عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی کشور امکان خوداظهاری مستقیم کارگران را در پورتال کشوری این سازمان فراهم کرده است.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس با بیان اینکه براساس اصل ۲۹ قانون اساسی، توسعه بیمه اجتماعی و پوشش همگانی برعهده دولت و صندوق‌های بیمه‌ای است، گفت: در این راستا طی یکسال گذشته ۵۹ هزار بیمه شده جدید به مجموع بیمه شدگان تامین اجتماعی در فارس اضافه شده است.

نادری اضافه کرد: با توجه به برنامه ریزی‌های حمایتی در سطح سازمان برای بازنشستگان، سال گذشته تسهیلات قرض‌الحسنه ۲۰ میلیون تومانی ارائه شد که امسال هم در دستور کار قرار گرفته و تعداد قابل توجهی تسهیلات را دریافت کرده‌اند.

او یادآور شد: مجوز ۴۰۰ سهمیه کارگران ساختمانی توسط تامین اجتماعی فارس گرفته شده و به شعب ارجاع شده‌اند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس به تعهدات این اداره کل در بحث طرح ملی نهضت مسکن هم اشاره و خاطرنشان کرد: حق بیمه صدور پروانه طرح نهضت ملی مسکن به صورت تقسط در تمام شعب تامین اجتماعی استان در دستور کار قرار گرفته است.

نادری ادامه داد: در یکسال گذشته بر اساس درخواست کارفرمایان ۹۳۶۰ مورد بدهی را به سازمان تامین اجتماعی ارجاع دادیم که در قالب تقسیط بدهی‌ها پرداخت خواهد شد.

او در بخش پایانی سخنانش با بیان اینکه رسانه‌ها همانگونه که یار جامعه هستند، دغدغه‌مند چالش‌های سازمان‌ها هم هستند، گفت: آینده به وضعیت سازمان بیمه‌های و صندوق‌های بیمه‌ای بستگی دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس ادامه داد: در فروردین ۱۴۰۱ سیاست‌های ۹ گانه ابلاغی رهبری مصوب و در خرداد ابلاغ شد. اگرچه تمام بند‌های این سیاست‌ها شامل پویایی، مباحث مالی و بودجه‌ای و موارد تضمین کننده سازمان‌های بیمه‌ای و بهینه کردن آن است، اما این سیاست‌ها به ویژه در مباحث مالی، احصاء و بازنگری قانون یا ناقص یا اصلا اجرا نشده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.