سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تداوم آماده سازی برج‌های خنک کننده اصلی در نیروگاه شهید رجایی

مدیر امور تعمیرات مکانیک توربوسیکل و فاین مکانیک نیروگاه بخار شهید رجایی گفت: آماده‌سازی برج‌های خنک کننده نیروگاه شهید رجایی به‌منظور آمادگی برای تولید برق پایدار در حال انجام است.

محمدرضا اکبری مدیر امور تعمیرات مکانیک توربوسیکل و فاین مکانیک نیروگاه بخار شهید رجایی از تداوم عملیات آماده سازی برج‌های خنک کننده اصلی خبر داد و گفت: هدف از انجام این اقدامات پایداری تولید برق و کسب آمادگی واحد‌ها برای فصل تابستان است تا هموطنان ما تابستانی سرشار از آرامش داشته باشند.

اکبری اضافه کرد: هدف اصلی از آماده‌سازی برج‌های خنک‌کننده اصلی نیروگاه ارتقای راندمان و بهبود بهره‌وری واحد‌های نیروگاه است و متخصصان اداره برج و مبدل امور تعمیرات توربو سیکل همه ساله به‌منظور پایداری تولید برق و کسب آمادگی واحد‌ها برای فصل تابستان، اقدام به رفع نشتی از دلتاهاو رادیاتور‌های دارای نشتی و نیز دمونتاژ و تعمیر و مونتاژ رادیاتور‌های دارای نشتی شدید (که قبلا توسط پیمانکار انجام می‌شد.) در برج‌های خنک‌کننده اصلی مینمایند تا هموطنان ما با دسترسی دائمی به انرژی الکتریکی دغدغه‌ای برای خاموشی دراوج مصرف نداشته باشند.

وی بیان کرد: باشروع فصل گرما، دمای هوای داخل برج‌های خنک کننده به حدود ۷۵ درجه سانتی‌گراد می‌رسد که در این شرایط آماده سازی برج‌های خنک‌کننده و رفع نشتی‌های جزئی آن‌ها به منظور افزایش راندمان، در شرایط سخت و گرمای طاقت فرسای فوق انجام می‌پذیرد.

مدیر امور تعمیرات مکانیک توربوسیکل و فاین مکانیک نیروگاه بخار افزود: همچنین هرساله درراستای آماده‌سازی برج‌های خنک‌کننده اصلی اقدامات ویژه‌ای انجام می‌شود که رفع نشتی‌های جزئی آب از دلتا‌های سکتور‌های برج‌های خنک‌کن اصلی، تعویض آببند‌های مربوط به هدر‌ها و اتصالات لاین‌های اصلی برج‌ها و سرویس و نگهداری فن‌های پیک کولر‌ها و تمیزکاری نازل اسپری‌های مربوطه، تنها بخشی از فعالیت‌های صورت گرفته توسط متخصصان اداره برج و مبدل امور تعمیرات توربو سیکل نیروگاه بخار است.

وی گفت: با افزایش دمای هوا، دمای داخلی برج‌های خنک کننده افزایش بسیاری پیدا می‌یابد و متخصصان تعمیرات نیروگاه در همین گرمای طاقت‌فرسا و به‌صورت شبانه‌روزی اقدام به تعمیر تجهیزات و قطعات برج‌های خنک‌کننده اصلی می‌کنند و این روند در پیک مصرف امسال نیز در حال انجام است.

اکبری گفت: این فعالیت‌ها به جلوگیری از هدر رفت آب در برج‌های خنک کننده اصلی واحد‌های بخاری منجر شده و موجب دستیابی واحد‌ها به حداکثر توان تولید و کارایی می‌شود تا خللی در برق مورد نیاز هموطنان ایجاد نشود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.