سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خبرنگاران وجدان بیدار و مطالبه‌گر به حق جامعه است

رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان گفت: خبرنگاران وجدان بیدار و مطالبه‌گر به حق جامعه است او نورافکنی در مسیر تاریک و ظلمانی برای مدیران و کارگزاران برای خدمت شایسته و مبارزه با فساد روشن می‌کنند.

حجت‌الاسلام علی موحدی راد رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان در  نشست صمیمانه با خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از زحمات خبرنگاران گفت:خبرنگاران وجدان بیدار و مطالبه‌گر به حق جامعه است او نورافکنی در مسیر تاریک و ظلمانی برای مدیران و کارگزاران برای خدمت شایسته و مبارزه با فساد روشن می‌کنند ما باید پاسخگوی آنان باشیم آن مدیری که از خبرنگاران فرار می‌کند حتما نقصی در مجموعه و عملکرد دارد اگر عملکرد مشکلی ندارد باید با خبرنگاران صحبت کنند البته برخی مسایل امنیتی است ولی در موضوعات اجتماعی، فرهنگی و ... جبهه گرفتن برای خبرنگار وجود ندارد.

وی افزود:  تمام سلاح و ابزار خبرنگاران قلم و فکرشان است خبرنگاران سیستان و بلوچستان وظیفه صد چندان دارند تا کاستی‌ها و عقب ماندگی‌ها را برجسته کنند تا مسئولان تصمیم گیرنده بدانند در این استان چه اقداماتی را انجام دهند.

خبرنگاری کاری مجاهدانه و ایثارگرانه است و تمام سلاح و ابزار خبرنگاران قلم و فکرشان است خبرنگاران سیستان و بلوچستان وظیفه صد چندان دارند، زیرا وظیفه برجسته‌سازی کاستی‌ها و عقب ماندگی‌ها را دارند تا مسئولان تصمیم‌گیرنده نیز بدانند که در این استان چه اقداماتی را انجام دهند.

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات مجموعه‌ها نداشتن سواد رسانه است و نسبت به اخبار بیشتر پدافندی عمل می‌کنند آنگاه هرچقدر تلاش می‌کنیم بازهم نسب به دشمنان عقب می‌افتیم اگر مدیری پیش قدم شود و اطلاع‌رسانی کند فرصتی برای خبرگزاری‌های دشمن نمی‌گذارد پدافندی عمل کردن باعث آسیب دیدن می‌شود گاهی باید آفندی عمل کرد و فرصت را از دشمن بگیریم.

وی با توجه به بحث امانت داری افزود: امانت داری فریضه واجب برای خبرنگاران است همچنین در ارائه خبر باید نگاه ارشادی در اخبار داشت و توجه کرد اخبار به گونه‌ای باشد که به طیف خاصی برنخورد.

موحدی راد تشریح کرد: نامه نگاری هئیت منصفه مطبوعات برای حل پرونده قضایی خبرنگاران انجام شده است و در این بحث نگاه حمایتی داریم و اعتقاد داریم اگر قاضی بترسد قلم اش می‌لرزد خبرنگار نیز اگر بترسد قلمش می‌لرزد.

وی باتوجه به خط قرمز امنیتی روانی جامعه ادامه داد: هر کس در فضای مجازی بخواهد فضای امنیت روانی جامعه در استان و کشور برهم بزند قطعا بدون رفعت و بدون حمایت و با قاطعیت با او رفتار خواهد شد دستگاه قضایی برای شما و در کنار شما است و امید داریم از نظرات و مطالبه‌گری خبرنگاران بهره‌مند شویم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.