سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسماعیل هنیه با فرهنگ قرآنی نسلی، چون کوه استوار تربیت کرد

جامعه قرآنی کشور از «اسماعیل هنیه» به عنوان شهید قرآنی یاد کرد که توانست با فرهنگ و تعالیم قرآنی نسلی، چون کوه استوار تربیت کند.

مراسم بزرگداشت شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، جمعه شب (۱۹ مرداد) از سوی شورای عالی قرآن با حضور جامعه قرآنی و تلاوت قاریان برجسته در مصلای امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این مراسم پس از تلاوت قاریانی همچون قاسم مقدمی، سیدمحمد حسینی پور، حجت الاسلام حمیدرضا مقدسی، و حامد شاکرنژاد، خالد قدومی نماینده مقاومت اسالمی فلسطین (حماس) در ایران و ناصر ابوشریف نماینده جهاد اسلامی فلسطین در ایران سخنرانی کردند.

در ادامه این مراسم بیانیه‌ای قرائت شد که در آن آمده است: شهید اسماعیل هنیه شهید قرآنی است که توانست با فرهنگ و تعالیم قرآنی نسلی، چون کوه استوار تربیت کند و دشمنان را خوار و پیام این کتابِ حیات بخش و انسان ساز را به گوش جهانیان برساند و دشمنان را خوار و پیام این کتابِ حیات بخش و انسان ساز را به گوش جهانیان برساند

در ادامه بیانیه آمده است: امروز که جهان کفر و استکبار، یکپارچه و دریده و ددمنش، پلیدترین جانور‌های روزگار یعنی صهیونیست‌های وحشی و ضدبشر را به جان ملّت مظلوم و محصورِ فلسطین و غزّه قهرمان انداخته اند و ده‌ها هزار انسان بی‌پناه از زن و کودک و نوزاد تا کهن سال و بیمار و پرستار و خبرنگار را با فجیع‌ترین شکل کشته و چندین برابر آن را مجروح کرده، ساختمان‌ها و زیستگاه‌ها را ویران و چهره خبیث خود را آشکار ساخته است، بیش از هر زمان، آیات پرفروغ قرآن روشنایی بخش راه بشریت شده و مضامین بلند آن، جهانیان را به اعجاب واداشته است.

در بیانیه همچنین آمده است: آنچه غزه را پرچمِ برافراشته اسلام کرده است، قرآنی بودن غزه و باور عمیق آنان به وعده‌های حق قرآن و تمسک به آموزه‌های آن در مواجهه با دشمن است. سلاح صبر و وحدت و استقامت و امید و بشارت را قرآن به مردم عزیز غزه عنایت کرده است.

شهید اسماعیل هنیه شهید قرآنی است که توانست بار دیگر این آیه شریفه را طنین‌افکن نماید که «قُل هَل تَرَبَّصونَ بِناِّ اِلّاِّ اِحدَی‌الحُسنَیَینِ وَنَحنُ نَتَرَبَّصُ بِکُم اَن یُصیبَکُمُ اللهُ بِعَذابٍ مِن عِندِه“ اَو بِاَیدینا فَتَرَبَّصوِّا اِنّا مَعَکُم مُتَرَبِّصونَ»

آنچه بیش از هر چیز دشمن را به وحشت انداخته است روح بیداری مردم جهان و افزایش اقتدار مقاومت و گسترش گرایش به قرآن و اسلام و تقویت وحدت مسلمانان و برباد رفتن هزینه‌های سنگینی است که دشمنان برای اسلام هراسی و تفرقه افکنی و معنویت زدایی و سازش و سلطه‌پذیری داشته‌اند.

جامعه قرآنی کشور با گرامیداشت این شهیدِ راه قرآن و باور عمیق به شکست دشمنان و پیروزی مسلمانان، آمادگی خود را برای جهاد تبیین با آیات بیّنات و نورانیت بخش قرآن‌کریم تحت فرماندهی معظم بزرگ‌پرچمدار جبهه حق حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای (مدظله العالی) اعلام کرده و از خداوند متعال پیروزی هرچه سریعتر ملّت عزیز فلسطین و آزادی قدس شریف و نابودی صهیونیسم جنایتکار و جبهه احزاب پلید تحتِ فرماندهی آمریکای جنایتکار را خواستار است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.