سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودکستان‌های متخلف در زمینه شهریه جریمه می‌شوند

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک گفت: کودکستان‌هایی که براساس آیین نامه شهریه غیرمتعارف دریافت کنند، مشمول جریمه می‌شوند.

مجتبی همتی فر، رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در جمع خبرنگاران، با بیان این که شهریه کودکستان‌ها گاهی از منظر خانواده‌ها غیر متعارف است؛ گفت: خانواده آن چه که پرداخت می‌کند را ملاک قرار می‌دهد؛ اما در بررسی‌های انجام شده سازمان، مشخص می‌شود که شهریه کودکستان به چه میزان واقعی، چقدر مربوط به هزینه پایه و چقدر مربوط به خدمات مورد توافق است.

وی با بیان این که گاهی والدین به کودکستان‌ها به شکل غیررسمی و بدون حساب هزینه پرداخت می‌کنند؛ افزود: این موضوع قابل ردگیری نیست و نمی‌توان با آن برخورد کرد.

رئیس سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک با بیان این که در بررسی انجام شده میزان شهریه مجاز تعیین می‌شود؛ ادامه داد: اضافه دریافتی به ازای خدمات سرویس، بسته‌های طرح یادگیری یا خدمات جنبی است. قاعدتا اگر بنا به عرف باشد غیر متعارف شناخته نمی‌شود؛ چون مورد توافق خود والدین بوده است. اما اگر فراتر از عرف باشد و بابت خدمات پایه رقم بیشتری دریافت کنند بر اساس آیین نامه، جریمه نقدی، غیر نقدی و بقیه مجازات‌هایی که در آیین نامه تعیین شده با کودکستان متخلف برخورد می‌شود.

او با بیان این که والدین از طریق سامانه شکوا می‌توانند شکایات، انتقادات و نظرات خود در خصوص تخلف کودکستان‌ها را ثبت کنند؛  ادامه داد: کودکستان‌های متخلف ثبت شده در سامانه توسط کارشناس منطقه اداره کل و گاهی از سمت ستاد فردی بازرسی شده و با آن ها برخورد می‌شود. همچنین سازمان تعلیم و تربیت کودک با همکاری تعزیرات با کودکستان‌هایی که برخلاف آیین‌نامه مصوب  شهریه دریافت می‌کنند؛ برخورد خواهد کرد.

وی با بیان این که مربی و نیروی انسانی کودکستان‌ها توسط مدیران و موسسان این مراکز تعیین می‌شود؛ ادامه داد: حدود یک ماه پیش نشستی برگزار شد با حضور نهادهای حقوقی که درخواست داده یا علاقه مند بودند؛ مجوز دریافت کنند. به این نهاد‌ها شرایط،کاربرگ‌ها و آیین نامه ارائه شد. نیروی انسانی کودکستان‌های غیر دولتی باید صلاحیت عمومی  را داشته و در چارچوب آیین‌نامه تعلیم و تربیت کودکان باشند.   

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.