سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نگرانی امنیتی آمریکا از بروز حادثه ترور در کنوانسیون ملی دموکرات‌ها

آژانس‌های امنیتی آمریکا نگران هستند طرفداران حزب جمهوری‌خواه دست به حمله «تلافی‌جویانه» در رویداد انتخاباتی دموکرات‌ها بزنند.

گزارش‌ها حاکی از آن است که مقامات امنیتی آمریکا در هراس هستند که حادثه سوء قصد به جان یک نامزد انتخاباتی تکرار شود و بنابراین برای جلوگیری از حملات تلافی‌جویانه احتمالی علیه دموکرات‌ها نیرو‌های امنیتی را در حالت آماده‌باش قرار داده‌اند.

به گزارش سی‌ان‌ان، گزارشی که به طور مشترک توسط اف‌بی‌آی، وزارت امنیت داخلی آمریکا و سایر آژانس‌های امنیتی تهیه شده نگرانی‌هایی را پیرامون رویداد «کنوانسیون ملی دموکرات‌ها» در شهر «شیکاگو» ترسیم می‌کند. گفته شده پس از تلاش برای ترور دونالد ترامپ، اف‌بی‌آی و وزارت امنیت داخلی آمریکا همچنان نگران احتمال بروز اعمال خشونت‌آمیز یا تلافی‌جویانه علیه نامزد دیگر هستند. 

پس از ترور دونالد ترامپ، برخی افراد در فضای مجازی خواستار «تلافی» علیه حزب دیگر شده بودند؛ هرچند هنوز هیچ مدرکی منتشر نشده است که نشان دهد ضارب ترامپ انگیزه سیاسی خاصی داشته و یا اینکه دموکرات بوده باشد. تنها اطلاعاتی که از او در دسترس قرار گرفته آن است که نام او پیش‌تر به عنوان یک رای‌دهنده جمهوری‌خواه ثبت شده، و این که او در یک مورد کمک مالی کوچکی به یک گروه با گرایش دموکرات نیز داشته است.

وزارت امنیت ملی آمریکا در بیانیه جداگانه‌ای به سی‌ان‌ان گفت که هیچ گزارش مشخصی برای نشان دادن تهدید علیه کنوانسیون ملی دموکرات‌ها وجود ندارد، اما این رویداد انتخاباتی ممکن است به عنوان یک «هدف» در نظر گرفته شود.

کنوانسیون دموکرات‌ها در ۱۹ اوت (۲۹ مرداد) آغاز می‌شود و انتظار می‌رود جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و تعدادی از مقامات مهم حزب دموکرات به آن بپیوندند. در این کنوانسیون نمایندگان حزب دموکرات به صورت تشریفاتی رای  خود را برای تایید «کامالا هریس» به عنوان نامزد رسمی ریاست جمهوری و «تیم والز» به عنوان معاون او اعلام می‌کنند.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.