سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در برنامه صف اول شبکه خبر مطرح شد؛

شهریه ۷۵ درصد مدارس غیردولتی زیر ۳۰ میلیون است

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیر دولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی وزارت آموزش و پرورش گفت: شهریه کمتر از ۱۰ درصد مدارس هنوز مشخص نشده است.

 

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با حضور در برنامه صف اول با بیان این که حدود ۱۸ هزار مدرسه غیر دولتی در سراسر کشور وجود دارد؛ گفت: حدود ۲ میلیون نفر در این مدارس تحصیل می‌کنند.

وی با بیان این که در بحث تربیت دانش‌آموزان باید تمام ارگان‌ها و سازمان‌ها به وزارت آموزش و پرورش کمک کنند؛ افزود: مدارس و مراکز غیر دولتی به مدارس دولتی برای پیشرفت کمک می‌کنند.

وی با بیان این که در مدارس غیر دولتی بحث کیفی مهم‌تر از کمی است؛ ادامه داد: توانمند سازی معلمان در برنامه‌های آینده ما قرار دارد و بیمه معلمان را هم درست کرد‌ه‌ایم.

محمود زاده با بیان این که از ۶ هزار ۲۰۰ طرح در جشنواره خلاقیت‌های مدارس غیر دولتی، ۲۵۰ طرح به مرحله کشوری راه یافت؛ گفت: از این تعداد ۲۰ طرح به مرحله نهایی راه یافت و در روز‌های ۱۴ و ۱۵ مرداد در نمایشگاه آفرینو از مدیران و معلمان که طرحشان برگزیده بود تجلیل شد.

او ادامه داد: ۲ هزار مدرسه برای مهر آماده شده است که الگوی صالح در این مدارس اجرا شود و این درحالی است که هدف گذاری ما برای ۵ هزار مدرسه بوده، اما در سال آینده این اقدام به سایر مدارس کشور تسری پیدا می‌کنند.

وی با بیان این که ۳۵ درصد تا ۵۰ درصد بودجه مدارس غیر دولتی را باید بانک مرکزی تامین کند افزود: متاسفانه مبلغ کمی از این بودجه حدود ۴۰۰ میلیارد تومان تخصیص یافته است به همین علت یکی از بزرگ‌ترین مشکلات مراکز غیر دولتی شهریه است.

وی با بیان اینکه ۷۵ درصد مدارس غیر دولتی زیر ۳۰ میلیون شهریه می‌گیرند افزود: بخشنامه شهریه مدارس غیر دولتی در اردیبهشت سال جاری به مدارس ابلاغ شده است.

وی با بیان این که شهریه کمتر از ۱۰ درصد مدارس هنوز مشخص نشده است؛ ادامه داد: در راستای شفافیت شهریه سامانه مدارس غیر دولتی به گونه‌ای طراحی شده که کد رهگیری فقط به موسسان مدارس ارسال می‌شود.

او با بیان این که حداکثر شهریه مدارس ۹۶ میلیون است افزود: مدیران مدارس پایه دوازدهم در صورت برگزاری کلاس‌های فوق برنامه و کنکور می‌توانند ۹۶ میلیون+۱۵ درصد شهریه دریافت کنند.

محمود زاده با بیان این که سال گذشته ۸۸۶ مرکز آموزشی غیرمجاز پلمپ شدند؛ گفت: در صورتی که مدارس و مراکز غیر دولتی تخلفی را انجام دهند شهریه به والدین عودت داده می‌شود.

وی افزود: شهریه ۱۳ هزار مرکز غیر دولتی از ۲۰ هزار مرکز غیر دولتی در سامانه مشخص شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.