سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عرضه کالاهای تولیدی با شناسه یکتا الزامی است

معاون مرکز مطالعات کسب‌وکار وزارت اقتصاد گفت: شناسه یکتا فرصتی است تا مشاغل خانگی کالای تولیدی خود را با نشان تجاری تایید شده در بازار عرضه کنند.

حاجی جعفری معاون مرکز ملی مطالعات پایش وبهبود محیط کسب و کار  با اشاره به اینکه طبق ماده هفت قانون اجرای سیاست های قانون اساسی همه دستگاه ها را مکلف هستند که مجوز ها را صادر  و صدور مجوز های خود را شفاف کنند گفت: تا پیش  از دولت شهید رئیسی این ماده قانونی وجود داشته است و اجرای سیاست ها وجود داشته است اما در دولت های مختلف است مفاد جذب گرفته نمی شود.

وی افزود: پیگیری های ما باعث شد که بسیاری از مجوز هایی که به دلیل اینکه شفاف شده اند کاملا غیر رانتی شودندو همه مردم توانستند آن را دریافت کنند که در حال حاضر یکی از مجوز ها،مجوز های مشاغل خانگی بوده است.

حاجی جعفری  با بیان اینکه مجوز ها دو دسته هستند گفت:   مجوز های ثبت محور مجوز هایی هستند که به محض اینکه متقاضی درخواست دهد بدون بررسی خاصی مجوز آن صادر می‌شود.

او گفت :در درگاه ملی مجوز ها همه مجوز ها ثبت محور هستند و متقاضی نیاز دارند که نشان تجاری داشته باشند و همین مجوز و شناسه یکتایی که دستش است با نام و نشان خود عرضه کند و مورد اعتماد قرار گیرد.

حاجی جعفری  بیان کرد:متاسفانه مجوز های مشاغل خانگی تقریبا متوقف است. الزاماتی که از سازمان غذا و دارو ایجاد میشود برای برخی مشاغل خرد خانگی الزاماتی است که باعث می‌شود فرد کلا از این کار منصرف شوند. 

معاون مرکزبهبود محیط کسب و کار  توضیح داد: اکنون خیلی از اصناف و کسبه ای وجود دارند که اغذیه را با صورت تازه خوری عرضه میکنند موانع  این  بخش  بسیار کمتر از مشاغل خانگی است چراکه مرجع نظارتی اصناف راحت تر برخورد می‌کند.

وی بیان کرد: تعهدی به رعایت الزامات بهداشتی جزو تعهد های الزامی است و فرد باید کارت سلامت داشته باشد و به صورت دوره ای بازدید شوند و در حال حاضر مرجع صدور مجوز وزارت بهداشت است و وزارت بهداشت آگاهی لازم را در اختیار آنها قرار می دهد.

خبرنگار: محبوبه کباری 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.