سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۲ محموله چوب قاچاق در بوکان کشف و ضبط شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: ماموران یگان حفاظت این اداره ۲ محموله چوب قاچاق جنگلی به میزان ۵ تُن را در این شهرستان کشف و ضبط کردند.

اسماعیل عبدالله‌وند رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان گفت: ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی این ۲ محموله چوب قاچاق را که بر روی ۲ دستگاه خودرو سایپا حمل می‌شد، در محور‌های مواصلاتی این شهرستان توقیف کردند.

وی اضافه کرد: این ۲ محموله در حدود ۵ تن وزن داشت و متخلفان قصد داشتند از طریق این شهرستان آن را به خارج از استان حمل کنند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان در ادامه گفت: ماموران یگان حفاظت ضمن ضبط چوب‌های قاچاق جنگلی با تشکیل پرونده این ۲ متخلف را به مراجع قضایی معرفی کردند.

وی اظهار کرد: علاوه بر اینکه جابجایی هرگونه محموله چوب نیازمند اخذ مجوز است، قطع درختان بید و چنار که در منابع ملی رشد کرده، جرم به حساب می‌آید و با متخلفان طبق قانون برخورد خواهد شد.

وی افزود: در برخورد با سودجویان که با قطع غیرمجاز درختان جنگلی در عرصه‌های منابع طبیعی اقدام به تخریب می‌کنند، تعارف نداشته و با آنها قاطعانه برخورد خواهد شد.

وی از مردم و دوستداران طبیعت خواست تا در صورت مشاهده تخریب منابع طبیعی و قاچاق هرگونه فرآورده‌های جنگلی و مرتعی توسط افراد سودجو و فرصت‌طلب مراتب را با شماره ۱۵۰۴به یگان حفاظت منابع طبیعی اطلاع دهند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری بوکان اضافه کرد: بوکان دارای ۱۳۲ هزار هکتار مرتع است که ۱۰۰ هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب و مابقی مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است.

شهرستان بوکان در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در این شهرستان ۳۰۰ هکتار جنگل متراکم و کم تراکم در مناطق کوهستانی این شهرستان منطقه ایل گورک و در محدوده روستا‌های زراندول، موسی و سارده کویستان وجود دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.